سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت با اهداف مورد نظر

طراحی سایت چشم گیری که ظاهر آن زیبا به نظر می رسد کاری خوب است اما، وب سایت شما باید شاخصه‌هایی مهم تر از ظاهر زیبا داشته باشد.

طراحی سایت تجاری را در نظر بگیرید و به 30 ثانیه ابتدایی مراجعه کاربر به وب سایت فکر کنید. تنها 30 ثانیه کافی است تا فرد مورد نظر نگاه کلی و دید ابتدایی به این طراحی سایت را در ذهن خود شکل دهد. وب‌سایت شما ممکن است زمان کم تری برای این دیدگاه اولیه نیاز داشته باشد.

عوامل زیر، نقش بسیار مهمی در شکل گیری اولیه دیدگاه افراد به طراحی سایت دارند:

  • راحتی استفاده از طراحی سایت ، به نحوی که سایر مشخصه های وب سایت برای کاربران مزاحمت ایجاد نکند.
  • ایجاد احساس و انرژی مثبت در رابطه با تجارت طراحی سایت .
  • ظاهر حرفه‌ای و زیبا.
  • استفاده از فرمت آسان برای استفاده از طراحی سایت .
  • برجسته نشان دادن اطلاعات مهم.
  • ایجاد دیدگاه اولیه مثبت با استفاده از گرافیک ها و نوشته ها.

شاخص های ذکر شده برای استراتژی طراحی سایت ، شما را در شناسایی اهداف تان همراهی خواهد کرد و می توانید از این شاخص ها به عنوان راهنما برای ایجاد بهترین طراحی سایت استفاده کنید.

به کارگیری طراحی استراتژیک

موارد که در ادامه ذکر می شوند را به عنوان مراحلی برای تفکر استراتژیک در رابطه با پروژه طراحی سایت در نظر بگیرید.

اهداف مشتریان خود را تعریف کنید

باید بتوانید به وضوح اهداف مشتریان خود را تعریف کنید و درک کنید که انتظار دست یابی به چه موفقیت‌هایی را دارید و طراحی سایت خود را در جهت آن ایجاد کنید.

ممکن است با پرسیدن پرسش های ساده در رابطه با اهداف طراحی سایت بتوانید اطلاعات کافی از مشتریان خود به دست آورید، اما ممکن است مشتریان نتوانند اهداف کمپانی را در قالب کلمات بیان کنند.

زمان کافی برای مشاوره و صحبت با مشتریان خود کنار بگذارید. سعی کنید سلیقه و اهداف آن ها از بازدید یک طراحی سایت را به دست آورید. بهتر است در رابطه با هدف و مسیر خود به نقطه نظر مشترک با مشتریان خود برسید.

طراحان وب اغلب نمی توانند موارد بالا را به صورت عملی انجام دهند. شما خواهان قالب و طراحی سایت متعادل برای وب سایت خود هستید، اما چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که طراحی سایت ، هنری کاربردی است. کاربرد فروش محصولات، انتقال اطلاعات، دسترسی به خدمات، سرگرمی و موارد دیگر را باید به نحو احسن در طراحی سایت خود در نظر بگیرید. اهداف شما باید برای تمامی کاربران روشن باشد.

مخاطبان خود را بشناسید

چگونگی تشکیل دیدگاه اولیه نسبت به وب سایت شما، بستگی به طراحی سایت و هدف آن دارد. شناسایی کاربران، تکنولوژی، جنسیت، سن، منافع مشترک و موارد بیشتر، بر انتخاب زیبایی‌شناسی و نوع استفاده از وب سایت شما تاثیر زیادی می گذارد. طراحی سایت آموزشی برای کودکان بسیار متفاوت از وب سایتی برای انجمن های بالغ است. قابلیت استفاده از وب سایت های مربوط به بازی با وب سایت های تجارت الکترونیک کاملا متفاوت خواهد بود. جزئیات دیگر مانند اندازه نوشته و سبک، استفاده از گرافیک و انتخاب رنگ تأثیر بسزایی بر دیدگاه مخاطبان در طراحی سایت می گذارد. بهتر است در رابطه با شناسایی مخاطبان خود با وجدان عمل کنید!

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/design-websites-goal/