سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داده های منتشر شده توسط Moz در مورد مشکل اخیر شاخص های گوگل

هم اکنون که این مشکل سئو حل شده است، زمان آن رسیده است که با یک دیگر بررسی کنیم میزان تاثیرات آن تا چه حد بوده است.

حدود 4 درصد از صفحات نمایه شده یا indexed تحت تاثیر دی- ایندکسینگ گوگل قرار گرفته است. شرکت گوگل در روز پنجشنبه اعلام کرد که این مشکل را حل کرده است و همچنین اعلام کرد: حدود چهار درصد از شاخص های سئو ی گوگل توسط این اشکال تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

چه اتفاقی رخ داد؟

بسیاری از صفحات سئو ی وب سایت ها در روز پنج شنبه بعد از ظهر از فهرست گوگل خارج شدند. شرکت گوگل در روز شنبه اعلام کرد که به این مسئله را رفع کرده است، اما درست روز بعد از آن، یعنی روز یکشنبه این بیانیه را رد کرده و اعلام کردند که این مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است. شرکت گوگل شب گذشته باری دیگر اعلام کرد که مشکل به صورت کامل حل شده است.

طبق گزارش ها و داده هایی که از سوی پت مایرز در روز پنجشنبه اعلام شد، او معتقد است که چهار درصد از شاخص های گوگل تحت تاثیر قرار گرفته است، اما او توانست تنها 23.237 URL پایدار سئو را بررسی کند. این مقدار فقط بخش کوچکی از شاخص هایی است که حاوی هزاران url است، بنابراین نشانه ای از تاثیر در کل شاخص ها در دسترس نیست.

به نظر می رسد url های بیشتری تحت تاثیر قرار گرفته است، اما با توجه به بررسی ها و الگوهای انجام گرفته به نظر می رسد که تنها تعداد مشخصی از url ها، تحت تاثیر مشکل پیش آمده قرار گرفتند.

برای شفاف سازی این مسئله، از سایر ارائه دهندگان داده ها کمک گرفتیم و هیچ کدام از آن ها قادر نبودند تا پاسخی مشخص به ما ارائه کنند و این اتفاق تنها به دلیل منابع محدود است. به دلیل عدم وجود داده های مناسب، این افراد نتوانستند تا تأثیر مشکل سئو ی پیش آمده را تجزیه و تحلیل کنند و به درخواست ما پاسخ دهند.

چهار درصد از شاخص های گوگل تحت تاثیر قرار گرفته اند

داده های منتشر شده به ما نشان می‌دهند که حدود 4 درصد از url های سئو در شاخص گوگل تحت تاثیر این مشکل قرار گرفتند. تعداد دفعات زیادی از شرکت گوگل درخواست کردیم تا راه‌حل خود را با ما در میان بگذارند و تا به این لحظه پاسخی از سوی آن ها دریافت نکردیم ، بنابراین نتیجه گیری های خود را طبق داده های Moz تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. در جدول زیر می توانید کاهش مشخص در روز جمعه، 5 آورل و سپس کاهشی مشابه در روز یکشنبه 7 آوریل مشاهده کنید.

بر اساس گزارش‌های Moz، میزان کاهش روزانه در روز 5 آوریل برابر با 4 درصد است که این درصد تا مقداری بازیابی شده است و سپس به صورت مجدد تا 4.4 درصد کاهش داشته است.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/four-of-the-google-index-hit-by-de-indexing-bug-moz-data-shows/