سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کد های HTML و عوامل موفقیت موتورهای جستجو

HTML کد پایه ای است که برای ایجاد صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. موتورهای جستجو می توانند سیگنال های رتبه بندی را از عناصر خاص HTML برگزینند. ما در این مقاله به برخی از مهمترین عناصر HTML که به شما برای رسیدن به سئو کمک می کند اشاره می کنیم.

تگ Title در HTML

تصور کنید که 100 کتاب مختلف نوشته اید و به همه آن ها عنوانی مشابه اختصاص دادید. چگونه کسی می فهمد که کتاب های شما در مورد موضوعات مختلف است؟
یا تصور کنید که 100 کتاب مختلف نوشته اید، در حالی که عناوین مختلفی دارند، اما عناوین بسیار توصیفی نبودند - مثلا تنها درحد یک یا دو کلمه. باز هم چطور افراد در یک نگاه متوجه می شوند، موضوع کتاب های شما در چه رابطه ای است؟
Title ها در HTML همواره مهمترین سیگنال های HTML هستند که موتورهای جستجو برای درک آنچه در مورد یک صفحه است، دارند. عناوین بد در صفحات شما مانند عناوین کتاب بد در مثال های بالا هستند. در حقیقت، اگر عناوین HTML شما بد یا غیر توصیفی باشند، Google آنها را تغییر می دهد.
بنابراین در مورد آن کلماتی که امیدوار هستید صفحات شما ظاهر شود، با تکیه بر تحقیقات کلیدی که قبلا انجام داده اید، فکر کنید. سپس عناوین منحصر به فرد و توصیفی را برای هر یک از صفحات خود طراحی کنید.

تگ Meta Description در HTML

تگ Meta Description یا همان تگ توضیحات، یکی از قدیمی ترین عناصر پشتیبانی شده توسط HTML است، که به شما امکان می دهد تا نشان دهید که صفحاتتان در لیست های جستجو چگونه توصیف شود. اگر عنوان HTML معادل عنوان یک کتاب باشد، می تواند مانند توضیحات بیشتر برای رفع ابهام که در پشت جلد کتاب است، عمل کند.
برخی سئو کاران ادعا می کنند که تگ Meta Description "عامل رتبه بندی" نیست و در واقع به بالاتر رفتن صفحات شما کمک نمی کند. در عوض، این یک «عامل نمایشی» است، یعنی اگر صفحه شما بالا آمد به شما کمک می کند که چطور دیده شوید. این منطق از لحاظ فنی، درست است و یکی از دلایلی است که ما تصمیم گرفتیم این تگ را به عنوان عوامل موفقیت بدانیم نه عواملی برای رتبه بندی.
توضیحات متا شامل کلمات کلیدی مورد جستجو (به شکل پررنگ) ممکن است نظر کاربر را جلب کند. یک توصیف خوب و متشکل از کلمات کلیدی می تواند به «فروش» شما نیز کمک کند که نتیجه آن نیز تعداد کاربران بیشتر است. و هر دو می توانند به کلیک های اضافی به سایت شما منجر شود. به همین ترتیب، تگ Meta Description یا توضیحات متا به عنوان عامل موفقیت محسوب می شود.
داشتن تگ توضیحات تضمین نمی کند که توضیحات مدنظر شما واقعا مورد استفاده قرار گیرد. موتورهای جستجو ممکن است توصیف های مختلفی بر اساس آنچه که معتقدند مربوط به یک جستوجوی خاص، به نمایش بگذارند. اما با داشتن آن، این احتمال را افزایش دهید که آنچه شما ترجیح می دهید ظاهر خواهد شد. درج تگ توضیحات کار ساده ایی است، پس از آن غافل نشوید.

داده های ساختاری

در پشت صحنه، سایت ها می توانند از نشانه گذاری خاص (کد) استفاده می کنند که باعث می شود کار موتورهای جستجو برای تفکیک جزئیات محتوا و ساختار صفحه، آسان تر شود.
نتیجه داده های ساخت یافته اغلب گوگل به عنوان یک «قطعه غنی» می نامد، یک لیست جستجو است که دارای زنگ و سوت اضافی است قطعا برای کاربران جذاب تر و مفید تر است. شایع ترین بخش غنی که احتمالا آن را در نتایج جستوجوی گوگل زیاد مشاهده کرده اید، بررسی رتبه بندی یا همان ستاره های چشم نواز است.
با این حال استفاده از داده های ساختاری یک عامل رتبه بندی مستقیم نمی باشد، این امر به وضوح عامل موفقیت است. یک لیست با یک قطعه غنی احتمال دریافت کلیک بیشتری را دارد.

تگ Head در HTML

عنوان ما را در بالای صفحه ببینید. پشت صحنه آن، کد HTML است که برای ایجاد آن از تگ Head استفاده شده است. در این مورد، ما از تگ H1 استفاده کرده ایم.

حال به زیر عنوان ها در صفحه توجه کنید؟ آن ها نیز از تگ های Head استفاده می کنند. هر کدام از آنها در "سطح" بعدی هستند، برای مثال h2,h3,…
برچسب های Head یک راه رسمی برای شناسایی بخش های کلیدی یک صفحه وب است. موتورهای جستجو به مدت طولانی از آنها به عنوان سرنخ هایی برای آنچه در یک صفحه است، استفاده می کنند. اگر کلمات کلیدی و کلمات مورد نظر شما در تگ های Head قرار گیرند، احتمال پدیدار شدن وب سایت شما در جستجو در این کلمات افزایش می یابد.
به طور طبیعی این دانش باعث شده که بعضی از مردم در استفاده از آن زیاده روی کنند. و گاهی یک پاراگراف کامل را در برچسب های Head قرار می دهند. این کار به شما کمک نمی کند. برچسب های Head برای آسان خواندن کاربران و موتورهای جستجو درنظر گرفته شده.
برچسب های سرصفحه زمانی مفید هستند که ساختار منطقی (یا طرح کلی) را به یک صفحه بازتاب دهند. اگر یک عنوان اصلی دارید، از یک برچسب H1 استفاده کنید. و در زیرشاخه های مربوطه از برچسب H2 استفاده کنند. و همین طور به ترتیب پیش روید.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/html-code-search-engine-ranking/