سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین جدید پیمایش (Scrolling) در طراحی وب ( قسمت سوم )

معایب اسکرولینگ

کاربران سخت گیر

به این اهمیت ندهید که چرا برخی کاربران همواره به تغییرات ایجاد شده در طراحی سایت واکنش منفی نشان می دهند. بااین حال، این تکنیک به قدری موثر و پرکاربرد است که طبق آمار وارقام، اکثریت کاربران به این تکنیک عادت کرده‌اند.

اشکالات سئو

داشتن تنها یک صفحه بر روی وب سایت ممکناست تاثیرات منفی بر روی سئو طراحی سایت داشته باشد.

به هم خوردن

قطع ارتباط ایجاد شده بین اسکرولینگ و محتوایصفحه طراحی سایت ممکن است کاربران را گیج کند و ترجیح دهند از وب سایتشما خارج شوند.

مشکلات نویگیشن یا ناوبری

برگشت به محتوای پیشین بر روی طراحی سایت می تواند امری آزاردهنده باشد. برای مقابله با این امر،می‌توانید نویگیشنی دائمی بر روی صفحه خود ایجاد کنید که هرآیتم و بخش وب سایت شما به بخشی از صفحه اصلی متصلباشد.

سرعت سایت

بخشی از محتوا مانند گالری تصاویر یا ویدیوقرار گرفته بر روی وب سایت ممکن است سرعت سایت شما را تاحد زیادی کاهش دهد؛ به ویژه برای طراحی سایت های Parallax-Scrolling که بر پایه جاوا اسکریپت و jQuery هستند.

عدم وجود فوتر (Footer)

در وبسایت هایی با اسکرولینگ بینهایت ، پیشنهاد می کنیم تا حتما از فوتر استفاده کند تا پیمایش طراحی سایت به خطر نیفتد. در غیر این صور ، در صورت عدم وجودناوبری یا نویگیشن مناسب در قسمت نهایی صفحه، ممکن استکاربران گج شوند.

به غیر از مزایا و معایب گفته‌شده، اسکرول طولانی تکنیکی استکه با برخی از طراحی سایت‌ ها، بیشتر از سایر وب سایت ها مطابقتدارد. وب سایت هایی که دارای اسکرولینگ طولانی تر هستند وقصد استفاده از محتوا و طراحی بدون نقصی دارند، باید:

بخش خاصی برای ترافیک موبایل در وب سایت خود قرار دهند

به روز رسانی های مکرر یا محتوای جدید آپلود کنند

اطلاعات زیادی که با روش هایی مانند استفاده از اینفوگرافیک هاتولید شده اند در وب سایت خود قرار دهند.

از تصاویر و گرافیک هایی با حجم بالا استفاده نکنند، زیرا اینکار باعث تداخل در بارگذاری صفحه می شود.

شبکه های اجتماعی

طراحی سایت های شبکه های اجتماعی که سرمایه گذاری زیادی برمحتوای تولید شده توسط کاربران انجام می شوند، از اسکرولینگطولانی به خوبی سود می برند. از طرفی دیگر، سایت هایی کههدف دار هستند، مانند تجارت الکترونیک که نیازمند ناوبریمنسجم است، تمایل بیشتری به استفاده از روش های قدیمی ومحافظه کارانه دارند.

در قسمت میانی، وب سایتی مانند Etsy قرار دارد که فروشگاهیآنلاین برای محصولات تولید شده توسط کاربران است؛ که اینوبسایت از راه حلی دوگانه استفاده می‌کند:

صفحات زیادی که از اسکرولینگ بی نهایت استفاده می کنند و درنهایت، قسمت انتهای صفحه با کال تو اکشن “Show me more” مشخص می‌شود.

مانند تمامی روش های


 ، بهتر است از اسکرول طولانیتر تنها به منظور تقلید از سایت های دیگر استفاده نکنید. اطمینانحاصل کنید که وب سایت شما با معیارهای استفاده از این نوعاسکرولینگ مطابقت دارد. در غیر این صورت ممکن است نتیجهعکس رخ دهد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/scrolling-web-design-part-three/