سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکل De-Indexing گوگل هنوز به طور کامل حل نشده است

با توجه به مشکل پیش آمده، شرکت گوگل همچنان در حال کار بر روی این مشکل است و به نتایج بهتری دست یافته است. در روز جمعه، شرکت گوگل اعلام کرد که مشکل De-inexing را به طور کامل حل کرده است، اما هم اکنون این شرکت اعلام کرده است که این مشکل هنوز به طور کامل رفع نشده است و همچنان در حال کار بر روی پردازش بسیاری از URLهای سئو یی است که از این مشکل تاثیر گرفته اند. شرکت گوگل پیش بینی می کنه که این مشکل هرچه سریع تر حل خواهد شد و هنگام رفع کامل این مشکل، به روزرسانی دیگری را منتشر و مهیا خواهد کرد.

چه اتفاقی رخ داد؟

در روز پنج شنبه، شرکت گوگل شروع به حذف کردن مقدار زیادی ازURL های ایندکس جستجوی خود کرد. بسیاری از افراد پس از مشاهده مشکلاتی در بخش سئو ، گزارش مشکل پیش آمده را به شرکت گوگل ارائه دادند. سئو ها و صاحبان وب سایت، وب مستر ها و توسعه دهندگان متوجه شدند که بخش زیادی از وب سایت آن ها در بخش جست کنسول جستجوی گوگل نمایش داده نمی شد. صفحات آن ها به طور کلی حذف شده بود و دلیل آن نیز نامشخص بود.

به دلیل عدم نمایش صفحات سئو در بخش جستجوی گوگل، ترافیک سایت ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و عوامل مرتبط با آن نیز از این مشکل تاثیر گرفتند. دلیل رخ دادن این مشکل همچنان نامشخص است و به طور دقیق مشخص نیست که چه مقدار از ترافیک سایت‌ها تحت تاثیر این باگ از دست رفته است و هم چنین میزان و درصد تاثیر پذیری ایندکس گوگل از این مشکل نیز نامشخص است.

آخرین وضعیت این مشکل به چه صورت است؟

برخلاف اینکه شرکت گوگل در روز پنج شنبه اعلام کرده بود که این مشکل به طور کامل حل شده است، اما این چنین نیست.
پس از این که بسیاری از وب مستر ها در صفحات سئو ی خود بهبود خاصی را مشاهده نکردند، جان مولر از شرکت گوگل بار دیگر اعلام کرد که به روز رسانی جدیدی به زودی منتشر خواهد شد و به نظر می‌رسد که هم چنان برخی صفحات با مشکل مواجه هستند و اعلام می‌کنیم که این صفحات به طور مجدد پردازش خواهند شد. سیستم های ما پیشرفت خوبی حاصل کرده اند، اما زمان بهبود کامل این مشکل بیشتر از زمان پیش بینی ما به طول می انجامد.

جان همچنین اعلام کرد که هم اکنون می توانید از ابزار بازرسی url سئو برای ثبت صفحات خود در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید و از این ابزار بهره ببرید. او همچنین اضافه کرد که حتی اگر این مشکل به طور کامل حل شود، ممکن است همچنان صفحات خود را در ایندکس گوگل مشاهده نکنید؛ زیرا شرکت گوگل همیشه صفحات کامل یک سایت را در بخش ایندکس خود نمایش نمی دهد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/googles-de-indexing-issue-still-not-fully-resolved-but-google-is-working-on-it/