سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین جدید پیمایش (Scrolling) در طراحی وب ( قسمت دوم )

اما به به محض این که اسکرولینگ را به عنوان روشی برای نشان دادن آغاز، میانه و پایان طراحی سایت به کار می‌گیرید، نقش اساسی آن را در جلب توجه کاربران مشاهده خواهید کرد.

در حقیقت، برخی از الگوهای در حال ظهور در طراحی سایت ، به عنوان آخرین روش پیدا شده در اسکرولینگ یا پیمایش هستند. به عنوان مثال، "اسکرول Fixed-in-place" (ثابت) که در UXpin Tour Page (ابزار طراحی رابط کاربری) خود استفاده می کنیم، باعث ایجاد برخی تجارب تعاملی از لانگ اسکرال سنتی (Traditional long scroll) می شود.

آیا اسکرولینگ برای شما مناسب است؟

هرگونه تکنیک طراحی سایت ایجاد شده در این راه، دارای مخالفان و طرفداران خاص خود است. در اغلب موارد، هیچ کدام از ابزارها و روش های ایجاد شده به طور کامل غلط یا صحیح نیستند، به همین دلیل باید تمامی موارد مورد نیاز را قبل از به کارگیری چنین پروژه‌ای بسنجید.

مزایای اسکرولینگ

  • باعث تشویق به تعامل می شود: با تحریک عوامل و شاخصه های متغیر، این روش می تواند یکی از روش های جالب و موثر برای تشویق تعامل کاربران باشد.
  • اسکرولینگ طولانی و سریع تر در طراحی سایت می تواند عاملی موثر و سریع تر از کلیک کردن در وب سایت ها باشد، زیرا این امر مسیر راحتی را برای کاربران ایجاد می‌کند و سرعت وب گردی آنها را آهسته نمی کند. همان طور که پیش از این نیز توضیح داده شد، استفاده از زمان سپری شده بر روی یک وب سایت، بسیار مهم تر از مبحث گذر زمان است.
  • کاربران را راضی می کند - راحتی استفاده از این نوع اسکرولینگ ، میزان زمان سپری شده کاربران بر روی سایت را افزایش می دهد. این امر برای وب سایت هایی که از اسکرولینگ بی نهایت استفاده می کنند بسیار مفید است؛ زیرا با این کار می توانید به کاربران کمک کنید تا محتوایی را کشف کنند که ممکن است حتی به آن فکر نکرده باشند.
  • طراحی پاسخگو (Responsive) - طراحی سایت و صفحات آن می‌تواند در پلت فرم های مختلف مانند صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه متفاوت باشد، اما با استفاده از تکنیک های جدید اسکرول ینگ می توانید این تفاوت ها را به حداقل برسانید تا کاربران تجربه یکسانی از این این پلتفرم ها داشته باشند.
  • کنترل حرکات - از آن جایی که تکان دادن انگشتان بر روی صفحه نمایش بسیار راحت تر از کلیک کردن بر روی قسمت‌های مختلف است، بنابراین عملیات اسکرولینگ رابطه ی بسیار نزدیکی با حس لامسه دارند. کاربران دیگر، به خصوص کاربرانی که از دستگاه های موبایل استفاده می‌کنند، این روش را به عنوان راهی موثر برای دریافت و نمایش اطلاعات خود می دانند.
  • طراحی سایت جذاب و لذت بخش - تنها چندین کلیک می تواند باعث تعاملات سریع تر برای یک اپلیکیشن یا بازی شود و تعاملات کاربران را با وب سایت مورد نظر افزایش دهد و رضایت آن ها را جلب کند.

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/scrolling-web-design-part-two/