سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکل De-indexing گوگل هم اکنون برطرف شده است

صاحبان وب سایتی که مقادیر بسیار بالایی از صفحاتی را که در کنسول جستجوی سئو ی گوگل نشان داده نمی‌شود مشاهده کرده‌اند، دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشند.

گزارشات

بسیاری از سئو ها و صاحبان سایت گزارش مشاهده صفحاتی که از شاخصه جستجوی گوگل خارج شده اند اعلام کرده‌اند، که این اتفاق طی چندین روز آینده به مراتب رخ داده است. این مشکلات در کنسول جستجوی گوگل، هنگام استفاده از فرمان سایت در مرورگرها قابل مشاهده بوده است.

گزارشاتی که مبنی بر مشکلات فنی کنسول جستجوی سئو ی گوگل بوده است هم اکنون برطرف شده است. به نظر می رسد این مشکل در نتیجه ایراد فنی در گوگل رخ داده است.

جان مولر، یکی از کارکنان شرکت گوگل در این رابطه توضیح می دهد:

"برای مدت زمان کوتاهی دچار ایراد فنی در ایندکسینگ شده ایم."

او هم چنین اعلام کرد که مشکل ایجاد شده برطرف شده است او و url های سئو یی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند به طور مجدد پردازش شده اند.

او در توییت خود توضیح می‌دهد که "بابت مشکل پیش آمده متاسفم و سعی می‌کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن ایراد پیش آمده را حل کنیم و url های تحت تاثیر به طور مجدد پردازش خواهند شد. همچنین بسیار خوب است که می‌بینیم ابزار بازرسی url سئو در چنین مواقعی بسیار خوب عمل می کند!"

علت اصلی

"علت اصلی مشکل پیش آمده همچنان نامشخص است. توضیحات بیشتر از سمت شرکت گوگل بعید به نظر می رسد. کسانی که چنین مشکلی را در صفحات سئو ی خود مشاهده کرده‌اند، هم اکنون باید قادر باشند تا صفحات خود را مجدداً مشاهده کند، گرچه همچنان برخی گزارش ها از این مشکلات به دست ما می رسد."

به نظر می رسد ابزار بازرسی url در چنین مواقعی بسیار خوب عمل می‌کند.

این ابزار بازرسی هم اکنون در کنسول جستجوی جدید گوگل قابل دسترسی است و به شما اجازه می دهد تا URL های خاص را بر روی وب سایت تان چک کنید تا ببینید که وضعیت آن در فهرست جستجوی سئو ی گوگل به چه صورت است. این ابزار، شاخص و اطلاعات مربوط به صفحه را به طور مستقیم از فهرست گوگل فراهم می کند. شما قادر خواهید بود تا تاریخ آخرین خزش (Crawling)، هر گونه کرالینگ یا خطای مربوط به ایندکسینگ و URL کانونی صفحه خود را مشاهده کنید. این ابزار همچنین قادر خواهد بود خطاهای مربوط به AMP، خطاهای داده‌های سازمان یافته و مسائل مربوط به نمایه سازی یا ایندکسینگ را به طور کامل نشان دهد.

نتیجه

وجود این مشکلات، بار دیگر به صاحبان وبسایت یادآوری کرد که آن ها در معرض باگ های مهندسی، مشکلات و سایر مسائل فنی هستند؛ البته شرکت گوگل برای رفع این مشکلات به طور منظم کنسول های جستجوی سئو ی خود را بررسی و مشکلات پیش آمده را رفع می کند. به نظر می رسد این موضوع در تاریخ 4 و 5 آورل به برخی سایت ها آسیب رسانده است و در نتیجه مشکل یابی شرکت گوگل، هم اکنون با مشکل اینکسینگ در وب‌سایت‌ها مواجه نیستیم.

شرکت گوگل اضافه کرده است که این مسئله هنوز به طور کامل حل نشده است و تیم فنی این شرکت همچنان به دنبال علت ایجاد مشکل و رفع آن هستند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/google-de-indexing-issue-now-fixed-result-of-technical-issues/