سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش هایی برای استفاده از پس زمینه سفید در طراحی سایت ( قسمت دوم

سایر طیف های رنگ سفید

رنگ های نزدیک به رنگ سفید هستند شامل برفی، شیری، عاجی، مرواریدی، کاغذی، ابریشمی، کتانی و ... هستند.

سایر رنگ هایی که به رنگ سفید نزدیک هستند، شامل ذره ای از رنگ های دیگر - معمولا سیاه - است که از آن برای ایجاد رنگ سفید و ترکیبی از رنگ های دیگر استفاده می شود. برخی کاربران و طراحان با این نظریه موافق هستند که سفید خالص باعث آزار چشم ها در طراحی سایت می شود. در برخی از پروژه های مربوط به چاپ و پرینت، از رنگ سفید خالص به عنوان استاندارد یاد می شود.

نکاتی برای استفاده از رنگ سفید

ایجاد کنتراست

از رنگ های روشن یا تیره ای استفاده کنید که در ترکیب با پس زمینه سفید، خوانایی قابل توجهی داشته باشند و پیام و هدف شما را به بازدیدکنندگان وب سایت منتقل کند. رنگ سیاه یکی از رایج ترین انتخاب ها برای قرارگیری بر روی پس زمینه سفید در طراحی سایت است؛ زیرا دیدن و خواندن آن بسیار راحت است. این دیدگاه برای تصاویر نیز صدق می‌کند. تصاویری را انتخاب کنید که رنگ سفید به صورت افراطی در آن استفاده نشده است و یا تصاویری را انتخاب کنید که در صورت قرار گیری بر روی پس زمینه سفید مقداری از ترکیب های رنگ های تیره یا مشکی نیز در آن به کار گرفته شده باشد. بهتر است در صورت استفاده از پس زمینه سفید، قسمت گوشه صفحات خود یا Border آن ها از رنگ‌ سیاه و تیره استفاده کنید تا بتوانید تصاویر پس زمینه خود را از سایر بخش‌های وب سایت جدا کنید.

سادگی را حفظ کنید

اسانس رنگ سفید به معنای سادگی است. برای بیشترین تاثیر، به دنبال طرحی گیرا و در عین حال ساده باشید.
از تصاویر ساده استفاده کنید: تصاویر، گرافیک ها و سایر موارد استفاده شده در طراحی سایت باید بازتاب دهنده طراحی کلی و هدف وب سایت باشند. به جای استفاده از تصاویر پیچیده و اشغال فضای زیاد در طراحی سایت ، تصاویر را تا جای امکان ساده نگه دارید.

تمرکز بر تایپوگرافی

تایپ زیبا یکی از مهم ترین عوامل درقسمت طراحی سایت است که همه چیز آن به صورت ساده ظاهر می شود. این کار باعث می‌شود تایپوگرافی در طراحی سایت یکی از مهم ترین عوامل به شمار رود. سعی کنید یک یا دو فونت عالی برای قسمت طراحی سایت خود انتخاب کنید و آن ها را به خوبی استفاده کنید. با انجام این کار، مسیری طولانی در طراحی سایت و استفاده از پس زمینه سفید را به خوبی می پیمایید.

فضای خالی، دوست شما است

به یاد داشته باشید که پس زمینه های سفید، بخشی از نمای کلی وب سایت شما و یکی از روند های رایج امروزی در طراحی سایت است. پس با استفاده از فضاهای خالی در وب سایت، از این پس زمینه به خوبی استفاده کنید. سعی کنید در اطراف تمامی موارد به کار رفته در وب سایت خود فضای اضافی در اختیار داشته باشید و حاشیه های گسترده تر و اضافه تری را بین متن و آیتم های منو قرار دهید. سعی کنید بر روی حاشیه های وب سایت و فضای خالی آن درست به اندازه ی موارد مهم طراحی سایت تمرکز کنید.

تمرکز بر روی رنگ خاص

رنگی را انتخاب کنید و آن را بر روی پس زمینه سفید و نوشته های سیاه خود استفاده کنید. استفاده از رنگ تصادفی باعث می‌شود برخی از بخش های طراحی و وب سایت شما بیشتر به چشم بیاید و افراد بازدید کننده بر روی این موارد به خوبی تمرکز کنند. یکی از مزایای استفاده از رنگ سفید این است که تقریبا با کلیه رنگ ها هارمونی یا مطابقت خاصی دارد.

نتیجه گیری

با این که استفاده از پس زمینه های سفید امری جدید نیست، اما هم اکنون زمان آن است که این رنگ خاص را در طراحی سایت خود به کار بگیرید. کار با زمینه های سفید می‌تواند احساس مهم بودن، شفافیت و تمیز بودن را برای هر نوع از پروژه های طراحی سایت به ارمغان بیاورد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/white-backgrounds-part-two/