سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معماری سایت و عوامل موفقیت در موتور های جستجو

گروه بزرگ بعدی از عوامل سئو On-The-Page و عوامل موفقیت جستجوگرها معماری سایت است. ساختار سایت مناسب می تواند به سئو سایت شما کمک کند، در حالی که ساختار اشتباه نیز می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

ربات های گوگل

موتورهای جستجو "Crawl" با رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر با سرعتی فوق العاده سریع، مانند خوانندگان سرعت بالا عمل می کنند. و کپی هایی از صفحات را به عنوان «Index» ذخیره می کنند، که مانند یک کتاب عظیم وب است.
هرگاه کاربری مطلبی را جستجو می کند، موتور جستجو در این کتاب بزرگ پراکنده می شود، تمام صفحات مربوطه را پیدا می کند و سپس آنچه را که فکر می کند بهترین است در الویت قرار داده و به نمایش می گذارد. اگر می خواهید جزو نتایج باشید، باید در این کتاب عظیم باشید، برای بودن در این کتاب، باید index شوید.
اکثر سایتها به طور کلی مشکلی با Index شدن ندارند، اما مواردی وجود دارد که می تواند باعث بروز مشکلات شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات جاوا اسکریپت یا فلش می تواند پیوندها را پنهان کند، و این صفحات از دید موتورهای جستجو پنهان می شود. معمولا هر وب سایت یک بودجه برای Index شدن دارد، که این مقدار تقریبی برای زمان یا صفحات، بر اساس اعتماد نسبی و اعتبار سایت است.
با این حال، در اکثر موارد، می توان از مشکلات Index شدن به راحتی اجتناب کرد. حتی می توانید در استفاده ازsitemaps، هر دو HTML و XML را مورد استفاده قرار دهید، برای اینکه موتورهای جستجو سایت شما را راحت تر Index کنند. در مورد sitemaps و دسته بندی های مربوط به موتور های جستوجو به موارد زیر دقت کنید:

  • SEO: Submitting Sitemaps
  • SEO: Crawling and Robots
  • SEO: Redirects & Moving Sites

به یاد داشته باشید، طراحی که از نظر گوگل مورد پسند باشد، مورد پسند کاربران نیز می باشد!

ورژن موبایل

این روزها جستجوی گوگل بیشتر روی تلفن همراه اتفاق می افتد تا روی دسکتاپ. با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که گوگل سایت هایی را که ظاهر خوبی در صفحه نمایش موبایل دارند، در رتبه بندی نسبتا بهتری قرار خواهد داد.
بنابراین سایت خود را برای نمایش در موبایل ها نیز آماده کنید. شما شانس موفقیت خود را با جستوجوگران از طریق موبایل افزایش خواهید داد. علاوه بر این، اگر سک برنامه و نرم افزار مرتبط با وب سایت خود دارید، نمایه سازی و پیوند دادن به برنامه را فراموش نکنید.

کپی و نسخه برداری

گاهی اوقات کتاب بزرگ گوگل، یعنی فهرست جستجو آن، کثیف می شود. یعنی ممکن است موتور جستجو پس از چندین صفحه با مطالب مشابه یافت کند، و کشف اینکه کدام صفحات باید نمایش داده شود، دشوارتر می شود.
شما فقط باید یک نسخه از یک صفحه را در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید.
راه های بسیاری وجود دارد که نسخه های تکراری یک صفحه می توانند به وجود آیند. برای مثال هدایت سایتهای www و غیر www باعث مجزا شدن سایت می شود.
یا هدایت مناسب خطای 301 ، تغییر مسیربرخی پیوند ها، استفاده از برچسب های rel = canonical، مدیریت پارامترهای URL و راهبردهای صفحه بندی موثر می تواند در این راستا به شما کمک کند.

سرعت سایت

گوگل می خواهد به وب و وب گردی سرعت ببخشد و اعلام کرده است که سایت های سریع مزایای رتبه بندی اندکی نسبت به سایت هایی با سرعت پایین دارند.
با این حال، تنها سرعت بخشیدن به سایت، موفقیت شما را تضمین نمی کند. به گفته گوگل، سرعت یک عامل کوچک است که فقط در 100 مورد پرس و جو تاثیر می گذارد.
اما سرعت می تواند عوامل و فاکتور های دیگر را تقویت کند. این روزها ما افراد عجولی هستیم، مخصوصا وقتی که با دستگاه های تلفن همرامان سروکار داریم! بنابراین تعامل و بازدید در یک سایت ممکن است بر اساس زمان بارگیری سریع بهبود یابد.

نشانی اینترنتی شما توصیفی از وب سایت شماست؟

بله داشتن کلماتی کلیدی در نام دامنه یا نشانی های وب سایت شما می تواند به رتبه بندی شما کمک کند. این عامل بسیار مهمی نیست، اما منطقی است که کلمات توصیفی را در URL های خود داشته باشید.

سایت های ایمن

گوگل می خواهد کل وب را که سرویس دهنده های HTTPS دارد را ببیند تا امنیت بیشتری را برای خوانندگان وب فراهم کند. برای کمک به ایجاد چنین اتفاقی، سایتهایی را که از HTTPS استفاده می کنند با افزایش رتبه بندی، پاداش می دهد.
همانند افزایش سرعت سایت، این تنها یکی از دلایلی است که گوگل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا صفحه وب را باید به خوبی رتبه بندی کند یا خیر، استفاده می کند. بنابراین این عامل به تنهایی تضمین نمی کند که به نتایج عالی دست یابید. اما می توانید با اجرای یک سایت امن، در سئو وب سایت خود شانس موفقیت بیشتری داشته باشید.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/site-architecture-search-engine-ranking/