سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرخ تبدیل لندینگ پیج

هرگز چیزی را که خواهان آن نیستید دریافت نمی‌کنید

درخواست برای CTA امری ضروری و مهم است. اگر به طور صحیح خواهان آن نباشید، نتیجه بسیار مهمی را در طراحی سایت از دست می دهید. برای دریافت بهترین نتیجه جهت بالا بردن نرخ تبدیل و سایر معیارها، سی تی ای باید در مکان درست و با درخواست صحیح مورد نمایش قرار گیرد.

بسیار تعجب برانگیز است که لندینگ پیج وب سایت Humaan سی تی ای های متعددی ندارد و تنها دو سی تی ای در تمامی قسمت های وب پیج قرار دارد. وب سایت آن ها تنها دارای هفت بخش است، که دو بخش آن شامل دو دکمه ی بزرگ CTA و بخش سوم آن که مربوط به طراحی سایت است، لینک کوچکی برای دمو دارد که به وضوح قابل مشاهده نیست. این وب سایت فرصت های زیادی را در سایر بخش‌ها از قلم انداخته است. بخش هایی که منافع استفاده از کتاب خانه ی آن ها را توضیح می دهد، می تواند از سی تی ای های زیادی بهره بگیرد.

در وب سایت Details، چهار چوب Sketch روشی بسیار عالی برای استفاده از سی تی ای های متنوع (Diverse) است. در این طراحی سایت ، شاهد دو سی تی ای برای شروع کار و پیش نمایش کامل هستیم. به سمت پایین وب سایت که می رویم، دارای سی تی ای برای افرادی است که علاقه زیادی به استفاده از فضای ابری Sketch دارند. در انتها، در قسمت فوتر (Footer)، بخش خرید و سی تی ای ثانویه برای افرادی قرار دارد که علاقه خود را به این وب سایت نشان دادند. ممکن است برخی افراد پس از استفاده از این چارچوب، به خرید نسخه پیشرفته تر آن علاقه مند شوند.

استفاده از CTA متنوع یا Diverse

پشتیبانی رویایی، برنامه خدمات مشتری، سی تی ای "تماس با ما" در قسمت نویگیشن طراحی سایت ، بخشی ثابت است. این مورد معمولاً در اغلب وب سایت ها مشاهده می شود.

این وب سایت، دارای CTA های دیگری در میانه راه است که بازدید کننده را جذب می‌کند. در انتهای صفحه فرود یا لندینگ پیج، CTA نهایی "بهتر است شروع کنیم" قرار دارد. این سی تی ای منطقی به نظر می‌رسد، زیرا هنگامی که شخصی به این قسمت از وب سایت می رسد، تمامی بخش های آن را مورد بازدید قرار داده است و ممکن است علاقه زیادی به این وب سایت نشان دهد.

سی تی ای ها در طراحی سایت امری ضروری هستند و مهم نیست که در چه به فرمت یا شکلی ظاهر شوند - تا زمانی که این سی تی ای ها قابل مشاهده باشند، می توانند بازدیدکنندگان را به اقدام‌های مختلفی تشویق کنند. بدون وجود سی تی ای های مفید و فکر شده، درخواست برای خرید یا سایر عملیات و تمامی اقدام های انجام گرفته در این جهت بیهوده است.

پاکسازی مسیر برای خرید

وبسایت Unbouce، لندینگ پیج را به عنوان وب پیجی مستقل تعریف می کند که برای اهداف بازاریابی یا تبلیغاتی خاص طراحی شده است. این عبارت به آن معنی است که هدفی خاص نظیر فروش یک محصول، وبینار یا خدمات دیگر در رأس اهداف این طراحی سایت است و این بدان معنی است که مسیر این وب سایت برای رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر، نمی تواند توسط موارد دیگر مانند تبلیغات اضافی میسر شود.

بهتر است نگاهی به هوم پیج طراحی سایت Yellow Card داشته باشیم. این وبسایت یکی از مثال های مرتبط است، زیرا هدف آن ها فروش محصولی خاص است. با این وجود آن ها دو دارای دو سی تی ای کاملا متفاوت هستند. یک سی تی ای برای اشتراک یا Subscribing و سی تی ای دیگر برای پیدا کردن فروشگاه های نزدیک به شما. در انتهای صفحه، سه سیتی مختلف وجود دارند - یکی برای پیدا کردن نزدیک ترین فروشگاه، دیگری برای فرم تماس و گزینه اشتراک.

بهتر است نگاهی به لندینگ پیج هایی بیاندازیم که این کار را به درستی انجام می دهند. Lunar Theory تقویم های قمری را به فروش می رساند. هیچ لینک یا پیوندی به جز سی تی ای های فروشگاه وجود ندارد. لندینگ پیج طراحی سایت آن کوتاه است. تصاویر آن تقویم ها را نشان می دهد و هدف این صفحه تنها و تنها تشویق مردم به خرید ایت. هدف آن ها از ایجاد این وب سایت، ارسال خبرنامه های ایمیل یا چک کردن وبلاگ های متفاوت نیست.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست

این امر در مورد لندینگ پیج یا صفحه فرود Blinkist نیز صادق است. هدف آن ها در ابتدا شروع آزمایش رایگان یا Free Trial است. یکی از نکات برجسته این طراحی سایت ، پاپ آپ آن است که مردم را به کمپین تبلیغاتی دعوت می کند. این پاپ آپ از بازدید کنندگان می خواهد تا ایمیل خود را برای ایجاد حساب کاربری وارد کنند و هنگامی که ایمیل ذکر شده وارد شد، آزمایش رایگان آن ها شروع به کار می کند. تمرکز هدف آنها واضح است. (در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری)
روش ها و استراتژی های متفاوتی برای افزایش نرخ تبدیل یا بهبود صفحه فرود یا لندینگ پیج وجود دارد. پیشنهاد رایگان یا Free Offers یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین قدم ها در این راه است. این کار به شما کمک می کند تا موارد اضافی را که می تواند بر سر راه شما قرار بگیرد حذف کنید و ترافیک وب سایت خود را به طرز چشم گیری افزایش دهید.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/landing-page-conversion-rates-2/