سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتوا و عوامل موفقیت آن در موتور های جستجو

محتوا پادشاه است. وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی موتورهای جست و جو می شود، این جمله زیاد به گوش می خورد. در واقع، به همین دلیل است که جدول عوامل موفقیت جستجوگرها، با اولین عنصر در مورد کیفیت محتوا آغاز می شود. محتوای خود را درست کنید تا پایه ای جامع برای حمایت از تمام تلاش های دیگر خود در رابطه با سئو داشته باشید.

کیفیت محتوا

مهم تر از هر چیز دیگر این است که، آیا شما محتوای با کیفیتی تولید می کنید؟ برای مثال، اگر چیزی را به فروش می رسانید و صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید، اطلاعات شما باید فراتر از یک بروشور ساده یا همان اطلاعاتی باشد که در صدها سایت دیگر یافت می شود.
آیا دلیلی برای اینکه مردم وقت خود را برای گذراندن در صفحات وب سایت شما صرف کنند دارید؟
مطالب شما باید ارزشمند باشند، آیا مطالبی که به بازدیدکنندگان ارائه می دهید منحصر به فرد، متفاوت و مفید هستند، و در جای دیگری پیدا نخواهند شد؟
این ها فقط برخی از سوالاتی هستند که در ارزیابی اینکه آیا شما محتوای با کیفیتی ارائه می دهید، از خودتان بپرسید. در حقیقت محتوای با کیفیت زیر ساختی است که تقریبا همه عوامل و فاکتور های دیگر به آن وابسته هستند.

تحقیق در رابطه با میزان جست و جوی کلمات کلیدی

شاید مهمترین عامل جستجوگری پس از ایجاد محتوای با کیفیت، پژوهش در رابطه با کلمات کلیدی خوب و مرتبط است. در اصل شما می خواهید محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی ایجاد کنید، از اصطلاحاتی استفاده کنید که افراد از آنها بیشتر استفاده می کنند و بیشتر مورد جستجو قرار می گیرد، بنابراین شما باید محتوا را طوری موثر سازید که سریعا به کاربران و جستجوگران پاسخ دهید.
به عنوان مثال، یک صفحه در مورد "اجتناب از ملانوما" ممکن است از اصطلاحات فنی برای توصیف راه های پیشگیری از سرطان پوست استفاده کند. اما یک موتور جستجو ممکن است این صفحه را نادیده بگیرد و رتبه نسبتا خوبی به این صفحه ندهد، زیرا اکثرا مردم به جای عبارت "اجتناب از ملانوما" از عبارت روان و خوانای "راهنمایی های پیشگیری از سرطان پوست" را جستجو می کنند. محتوای شما باید در زبان مناسب نوشته شود منظور از زبان مناسب، زبان عامینه جست و جوگران و کاربران است.

استفاده از کلمات کلیدی در متن

با انجام تحقیقات کلیدی در رابطه با کلید واژه ها مطمئن شوید که آیا واقعا از این کلمات در محتوای خود استفاده کرده اید؟ یا اگر قبل از انجام این تحقیقات محتویات با کیفیت خود را منتشر کرده اید، شاید وقت آن رسیده که مطالب خود را بازبینی و ویرایش کنید.
اگر می خواهید صفحات شما با کلمات کلیدی خاصی پدیدار شود، استفاده از کلمات کلیدی می تواند ایده خوبی باشد. ولی مسئله این است که چه مقدار از کلمات کلیدی در محتویاتمان استفاده کنیم؟ هر کلمه ای را که می خواهید با آن جزو نتایج گوگل باشید، حداقل پنج بار در متن تکرار کنید و یا نسبت به میزان محتوایی که دارید چگالی کلمات کلیدی 2.45 درصد باشد.
دقت داشته باشید که فقط تراکم کلمات کلیدی مهم نیست. اگر کلمات کلیدی را در محتوای خود به صورت بی ربط به کار ببرید، تضمینی برای رتبه ی خوب صفحات شما نمی باشد.

در مورد کلماتی که می خواهید در یک صفحه پدیدار شود، فکر کنید، حتی کلماتی که احساس می کنید با کلمات کلیدی شما مرتبط هستند. سپس از آنها به طور طبیعی در صفحه استفاده کنید. اگر معمولا از ضمایر استفاده می کنید، بهتر است به فکر تغییر باشید، از اسامی واقعی در متن تان استفاده کنید، نه یک ضمایر.

بروزرسانی محتوا

موتورهای جستجو محتوای جدید را دوست دارند. که ما معمولا به آن بروزرسانی می گوییم.
شاید شما نمی توانید روزانه صفحات خود را به روز کنید. ولی خب می توانید صفحات جدیدی را به صورت دائمی اضافه کنید، این کار وب سایت شما را به روز نگه می دارد و باعث رتبه بندی آن می شود.
اگر شما محتوایی مناسب، در مورد موضوعی مناسب منتشر کنید، ممکن است به مدت چند هفته یا چند ماهی که جزو نتایج مطلوب هستید لذت ببرید. فقط باید بدانید که پس از آن دوره ممکن است صفحات شما درنتایج جستجو تغییر یابد. این به معنی این نیست که شما اشتباهی انجام داده باشید. مسئله این است که سایت شما دیگر بروز نیست!
سایت های رغیب می توانند از طریق افزایش محتوا و تولید محتوای مربوطه که با پالس زمان واقعی صنعتشان مطابقت دارند، استفاده کنند. از مزایای این خلاقیت بهره مند شوند و جی شما را در نتایج جستوجو بگیرند.

Vertical

عوامل دیگری نیز وجود دارند که موفقیت را برای محتوای صفحه وب در موتورهای جستجو پوشش می دهد. نتایج صفحات وب اغلب "عمودی" هستند. منظور از نتایج "عمودی" موتورهای جستجو نمایش تمامی اطلاعات مرتبط مانند تصاویر، اخبار، اخبار محلی و ویدئو است. اگر محتوای شما این موارد را شامل شود، ممکن است بیشتر در بخش های خاص صفحه نتایج جستجو ظاهر شود.
حال می خواهیم "جستجوی عمودی" و "جستوجوی افقی" را مقایسه کنیم. برای مثال وقتی مطلبی را در گوگل جستوجو می کنید، موتور جستجوی منظم آن، مطالب را از سراسر وب جمع آوری می کنند، تا بسیاری از پرس و جوهای عمومی را در طیف وسیعی از موضوعات مطابقت دهند. این یک جستجوی افقی است زیرا تمرکز در طیف وسیعی از موضوعات است.

گوگل همچنین موتورهای جستجوی تخصصی را روی تصاویر یا اخبار یا محتوای محلی متمرکز می کند. اینها موتورهای جستجوی عمودی نامیده می شوند، به جای آنکه طیف وسیعی از منابع را پوشش دهند، بر یک بخش خاص تمرکز می کنند.

هنگامی که شما در گوگل جستجو میکنید، وب سایت های زیادی خواهید یافت. همچنین بخش های خاصی را در نتایج دریافت خواهید کرد که ممکن است نتایج عمودی را مورد توجه قرار دهد.

داشتن محتوایی که در جستجو عمودی به خوبی ظاهر شود، هنگامی که محتوای صفحه وب شما در جستوجوی افقی نمی تواند موفقیت آمیز باشد، به شما کمک می کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دارای مطالب مرتبط در محدوده های عمودی کلیدی مربوط به شما تولید می شود. برخی از دسته های مرتبط به جستوجوی عمودی به شرح زیر است:

  • نقشه ها
  • تصاویر
  • اخبار
  • خرید
  • یوتیوب و ویدئو

پاسخ مستقیم به جستوجوگران

موتورهای جستجو در حال تلاش برای نشان دادن پاسخ مستقیم در نتایج جستجو خود هستند. سوالاتی مانند "چرا آسمان آبی است" یا " رئیس جمهور چند سال دارد" ممکن است پاسخ شما را بدون نیاز به کلیک روی یک صفحه وب دیگر به شما بدهد.
موتورهای جستجو از کجا این پاسخ ها را دریافت می کنند؟ آن ها منوها، متن ها و ... وب سایت ما را در دست دارند، و به همین صورت یک لینک را به صورت معتبر ارائه می دهند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/content-search-engine-success-factors/