سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 روش برای محافظت از وب سایت وعدم فراموشی آن توسط بازدیدکنندگان

فناوری اینترنت، با گذشتن از موانع و جزر و مد های زیاد، توانسته است به جایگاه فعلی خود برسد. سطح رقابت شدیدی که امروزه در بازار طراحی سایت وجود دارد، باعث شده است تا برخی از وب سایت ها به فراموشی سپرده شوند؛ زیرا همواره میلیون ها وبسایت در حال تلاش برای رساندن سطح خود به بهترین جایگاه ممکن و جذب مشتریان بالقوه خود هستند.

با نگاهی کوتاهبه طراحی سایت های مدرن متوجه می‌شویم که سطح کیفی آن ها با وجود تلاش های بسیار به خطر افتاده است. به دلیل تلاش برای جذب مشتریان بیشتر، صاحبان وب سایت معمولا بسیاری از انگیزه های حقیقی در راه ایجاد وب سایت بدون نقص را فراموش کرده‌اند. کارشناسان وب و کارشناسان سئو اغلب مراحل را به طورناقص انجام می‌دهند و به همین دلیل معمولا با نرخ تبدیل پایین یا میزان بازده بالا رو به رو می شوند. روش های بسیار زیادی برای افزایش بازدید و حتی الگوهای زیادی نیز برای افزایش نرخ تبدیل یا محافظت از وب درمیان آمده است، اما متاسفانه اغلب آن ها کارایی لازم را ندارند.

در حال حاضر ایده ای با عنوان " ناوبری یا نویگیشن (Navigation) عالی چیست؟" در طراحی سایت مورد بحث است.

بسیاری از افراد بر این باورند که هر وب سایت تاثیر روحی و روان شناسانه خود را بر روی ذهن کاربران دارد و حتی یک نویگیشن ساده بر روی وب سایت می تواند تاثیر خارق‌العاده‌ای داشته باشند.

وب سایت Uber (بزرگ ترین سازمان تاکسیرانی اینترنتی جهان)، نمونه ای بدون نقص یا وب سایتی شیک از نظر طراحی سایت نیست؛ بلکه حس آزادی وب سایت است که بازدیدکننده در هنگام بازدید از وب سایت آن را حس می کند. اگر وب سایت قادر به ارائه هدف و نقش خود به مخاطبان نباشد، سرمایه گذاری بر روی آن اتلاف وقت است و غیر معقول به نظر می رسد. از نظر کسب و کار، این گونه وب سایت ها هیچ گونه جایگاهی برای مشتریان خود ندارند.

9 روش مستقیم برای رسیدن به نویگیشن یا ناوبری کامل

1. کلیک های حداقل - کلیک های کوچک

کاهش تعداد کلیک های موس باعث می شود بازدید کننده راحت تر بتواند از صفحه ای به صفحه دیگر مراجعه کند؛ این عامل مهم یکی از عواملی است که توسط افراد بسیاری نادید گرفته می شود. برخی از افراد سعی می‌کنند وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنند که تعداد کلیک های موس را کاهش دهند و در نتیجه، نظرات مثبتی از مشتریان خود دریافت می کنند. اما، این روش ممکن است برای تمامی افراد پاسخ مناسبی نباشد؛ به همین جهت پیشنهاد گزینه های ناوبری یا نویگیشن (Navigation) متعدد در طراحی سایت می تواند کلید موفقیت شما باشد.

2. پیمایش (Scroll) حداقل

اگر برای رسیدن به دکمه و بخشی خاص از یک طراحی سایت ، باید صفحه را از بالا به پایین بکشید ممکن است پس از مدتی خسته شوید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بر روی چنین وب سایتی توقف نکنند. ناوبری وب سایت باید برنامه ریزی شده باشد، که این امر به افراد اطمینان می دهد که با عملیات پیمایش یا اسکرولینگ حداقل مواجه هستند. در صورت امکان، "”Above the fold navigation می تواند گزینه ای مناسب برای تمامی بخش های مهمی که در قسمت بالای وب قرار گرفته اند باشد. مزایای این گزینه این است که بازدید کننده های سایت تمامی اطلاعات مهم و ضروری را بدون کشیدن وب‌سایت به سمت پایین، در قسمت بالای آن مشاهده می کنند.

3. توضیحاتی که توسط خودتان ارائه شده است

با استفاده از کارت پستال، می توانید قالب های ایمیل را بدون هیچ گونه مهارت برنامه نویسی ایجاد و ویرایش کنید! هم اکنون می توانید با استفاده از ابزارهایی که با بیش از 100 قالب، برای کمک به ایجاد قالب های ایمیل سفارشی تولید شده اند، در زمان دل خواه از آن ها استفاده کنید و بهره ببرید.

تصور کنید وب سایتی را مورد بازدید قرار می‌دهید که هیچ گونه توضیحات یا Caption در آن ارائه نشده است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که هدف این طراحی سایت چیست؟ در چنین موقعیتی چه کاری انجام می دهید؟ ممکن است با خود فکر کنید که جستجو در سایت های دیگر ممکن است پاسخ بهتری برای شما به همراه داشته باشد. بسیاری از ما توضیحات و زیرنویس های وب سایت ها را تنها یک بار مشاهده می کنیم و از آن رد می شویم، اما این امر غیر قابل اثبات است. عنوان ها و زیر نویس های وب سایت باید طوری تنظیم شود که برای بازدید کنندگان آموزنده باشند و باعث شود آن ها مجددا به وب سایت شما بازگردند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/perfect-navigation/