سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل AMP، ابزار تلفن همراه، از ویرایش کد پشتیبانی می کند

(AMP یا Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل می باشد. پروژه AMP در سئو یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. این پروژه که به وسیله گوگل و توییتر انجام شده است، به برنامه نویسان سئو کمک می کند صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند. این کد ها به راحتی در صفحات موبایل لود می شوند، تا با لود سریع محتوای صفحات وب به راحتی برای کاربران قابل مشاهده باشد.)

صرفه جویی در وقت و کاهش خطرات موجود، با ویژگی جدید ویرایش کد در ای ام پی و ابزارهای تست سئو از طریق تلفن همراه در گوگل امکان پذیر است.

شرکت گوگل اعلام کرد که ابزار تست سئو ی ای ام پی موبایل خود را هم اکنون به توانایی ویرایش کد و تست مجدد مجهز کرده است. بنابراین اگر قصد دارید تغییری در ویرایش گر کد خود انجام دهید تا ببینید که این کدها چگونه ای ام پی را تحت تاثیر قرار می دهند، هم اکنون می توانید این کار را انجام دهید.

تست ها در چه مکانی قرار دارند؟

شما می توانید این تست های سئو را به صورت آنلاین انجام دهید. تست ای ام پی و تست موبایل دوستانه به ترتیب در لینک های زیر

قرار دارند:
https://search.google.com/test/amp
https://search.google.com/test/mobile-friendly

دلیل اهمیت این تست ها

این ویژگی جدید به وب مسترها و توسعه دهندگان سئو اجازه می دهد تا ای ام پی مورد نظر خود را به سرعت در این ابزار تغییر دهند یا بررسی کنند، تا ببینند آیا نتایج به دست آمده مفید و مثبت خواهد بود یا خیر. دیگر نیاز نیست تا تغییرات را به طور مستقیم بر روی لایو وب سایت خود اعمال کنید و سپس پس از اعمال این تغییرات بتوانید کد های خود را تست کنید تا ببینید نتایج دلخواه خود را به دست آورده اید یا خیر.

شرکت گوگل این خبر را در قالب توییتی منتشر کرد و به کاربران خود اطلاع داد که می توانند از طریق لینک اعلام شده این ویژگی جدید سئو را امتحان کنند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/google-amp-mobile-friendly-testing-tools-support-code-editing/