سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزارش وب اسپم گوگل

سایت های هک شده، اسپم یا هرزنامه های تولید شده توسط کاربران و لینک های اولویت بندی شده در سال 2018 نشان می دهند:
شرکت گوگل ادعا می کند که تنها کمتر از یک درصد از سایت های سئو ی بازدید شده در آن، جزو موارد اسپم یا هرزنامه هستند.
شرکت گوگل هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد تا پیشرفت هایی را در رابطه با محتواهایی نشان دهد که در جهت دستکاری الگوریتم های سئو ی خود و آسیب رساندن به کاربران تولید شده است. این شرکت همچنین از مدیران وب، توسعه دهندگان و کاربران می خواهد تا از منابع خود برای جلوگیری از تولید چنین محتوایی استفاده کنند.

چرا باید مراقب باشید؟

برخی از روش‌هایی که گوگل بر در تلاش برای جلوگیری از اسپم ها به کار گرفته است، آگاهی و توانمندسازی توسعه دهندگان با استفاده از ابزارهایی است که سلامت سئو را در صفحات خود اجرا و چک می کنند. صاحبان وب سایت از طریق این منابع می توانند به بهترین شیوه ها آگاهی پیدا کنند و از این طریق، کانال ها و وب سایت هایی که دارای محتوای مضر هستند را گزارش کرده و این وب سایت ها و کانال ها را به کاربران خود اطلاع دهند.

برای جلوگیری از بازگشت کاربران و کلیک کردن بر روی چنین محتوایی و همچنین خرید تبلیغ کنندگان، نیاز است تا شرکت گوگل، سیستمی ایمن برای جستجوی اطلاعات سئو خود فراهم کند. نتایج جستجویی که توسط وب اسپم ها پر شده است، برای تجارت و همچنین شرکت گوگل مضر است.

در ادامه، به بهترین نکات برجسته در رابطه با گزارشات وب اسپم ها در سال جاری اشاره می کنیم:

همان طور که گفته شد، شرکت گوگل ادعا کرد که کمتر از یک درصد از کاربران از طریق نتایج جستجو سئو به وب سایت ها و صفحات اسپم منتقل شده‌اند.

سایت های هک شده

سایت های هک شده سریع تر کشف می شوند و قبل از این که این سایت ها بتوانند به کاربران آسیب برسانند شرکت گوگل آن ها را ردیابی می کند. شرکت گوگل همچنین به ما یادآوری می کند: در حالی که میزان سایت های هک شده و اسپم ها را به طور چشمگیری کاهش داده ایم، اما با این وجود وب سایت های هک شده همچنان به عنوان یک مشکل امنیتی سئو مهم تلقی می شوند.

نزدیک به 180 هزار گزارش اسپم توسط کاربران تایید شده است که این مقدار تقریبا دو برابر سال پیش است و نزدیک به 64 درصد از این گزارش ها مورد بررسی و اقدام های لازم قرار گرفته است.

تاثیر اسپم ایجاد شده توسط کاربران، بلاگ ها و سایر پلتفرم های دیگر نزدیک به 80 درصد کاهش داشته است.

نزدیک به 4 میلیون پیغام مرتبط با اقدام های انفرادی ، از طریق کنسول جستجوی سئو به صاحبان وب سایت ها منتقل شده است (این مقدار در سال 2017 برابر با 6 میلیون بوده است).

شرکت گوگل گزارش خود را با تأکید بر مشارکت خود با جستجوگرها، برنامه نویسان و صاحبان سایت و با برگزاری رویدادی به شش زبان زنده دنیا ارائه داده است.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/google-webspam-report/