سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت چیست ؟ ( بخش دوم )

طراحی سایت فرایند ایجاد وب سایت است . این طراحی شامل جنبه های مختلفی از جمله طرح بندی صفحه وب، تولید محتوا و طراحی گرافیک می باشد. در حالی که اصطلاحات طراحی وب و توسعه وب اغلب به طور متناوب استفاده می شود، طراحی سایت از لحاظ فنی یک زیر مجموعه از رده گسترده تر توسعه وب است.

زبان طراحی سایت

وب سایت ها با استفاده از یک زبان نشانه گذاری به نام HTML ایجاد می شوند. طراحان وب صفحات وب را با استفاده از تگ های HTML ایجاد می کنند که محتوا و ابرداده های هر صفحه را تعریف می کنند . طرح بندی و ظاهر عناصر در یک صفحه وب به طور معمول با استفاده از CSS و یا ورق های سبک آبشار تعریف می شود . بنابراین، اکثر وبسایتها شامل ترکیبی از HTML و CSS است که نحوه ظاهر شدن هر صفحه در یک مرورگر را مشخص می کند.

ویرایشگر زبان های طراحی سایت

برخی از طراحان وب ترجیح می دهند تا صفحات کد دستی را برگزینند (تایپ کردن HTML و CSS از ابتدا)، در حالی که دیگر طراحان از ویرایشگر "WYSIWYG" مانند Adobe Dreamweaver استفاده می کنند. این نوع ویرایشگر یک رابط دیداری برای طراحی صفحه وب فراهم می کند و نرم افزار به طور خودکار کد HTML و CSS مربوطه را تولید می کند. یکی دیگر از راه های محبوب برای طراحی سایت ها با سیستم مدیریت محتوا مانند وwordpress و joomla است . این خدمات قالب های وب سایت مختلفی را ارائه می دهد که می تواند به عنوان نقطه شروع برای یک وب سایت جدید استفاده شود . وب سایت ها می توانند محتوا را اضافه کنند و طرح بندی را با استفاده از یک رابط مبتنی بر وب سفارشی کنند.

در حالی که HTML و CSS برای طراحی ظاهر و احساس یک وب سایت استفاده می شوند، تصاویر باید جداگانه ایجاد شوند . بنابراین طراحی گرافیکی ممکن است با طراحی سایت همپوشانی داشته باشد، زیرا طراحان گرافیک اغلب تصاویر را برای استفاده در وب ایجاد می کنند . برخی از برنامه های گرافیکی مانند فتوشاپ حتی شامل گزینه "ذخیره برای وب ..." است که راه آسان برای فرستادن تصاویر در فرمت بهینه سازی شده برای انتشار وب را فراهم می کند .

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/what-is-website-design-part-two/