سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از جاوا اسکریپت برای انتشار محتوا

آزمایش صفحات وبسایت

بهتر است همواره از ابزارهای اختصاصی گوگل و منابع شخص ثالث برای آزمایش صفحه وب سایت خود استفاده کنید تا بتوانید html ارائه شده را مشاهده کنید و از این طریق بتوانید مطمئن شوید تمامی محتوای مورد نظرتان در صفحه وب سایت منتشر شده است و از سئو ی مناسب برخوردار است .

گوگل

گوگل، راهی بسیار طولانی برای ارائه جاوا اسکریپت پیموده است و به دلیل چارچوب های متنوع جاوا اسکریپت که هرروزه بیشتر و بیشتر برای انتشار محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که گوگل می‌تواند تمامی محتوای مورد نظر سئو را به دقت بر روی صفحه وب سایت منتشر کند. اگر به دلایلی گوگل نتواند با دقت تمام صفحات شما را ارائه دهد، بنابراین ممکن است برخی از محتوای مورد نظرتان منتشر نشود و در بدترین حالت، ممکن است بخشی از محتوای اصلی که در واقع مهم ترین بخش مطالب مورد نظر شماست، انتشار داده نشود.

در ابتدا، اگر با نحوه ارائه جاوا اسکریپت در گوگل آشنا نیستید، این ویدیو می‌تواند خلاصه بسیار مفیدی را به شما ارائه دهد. نحوه کار به این صورت است که گوگل، صفحه را کرال یا خزش (خزنده ها ( Robots- Spider-Crawler) در اصل نرم افزارهای تحت وبی هستند که با الگوریتم های هوشمند و پیچیده ای که موتورهای جستجو برای آنها تهیه کرده اند وارد صفحات وب می شوند . این کرولر ها با دیدن لینک هایی که در این صفحات مشاهده می کنند بیکار ننشسته و به آن لینک ها میخزند . و ممکن است باز مجددا در آن صفحات , لینک های دیگری باشد که به همین صورت این خزیدن ادامه پیدا می کند .) می کند و آن را به بخش پردازنده برای ارائه محتوای سئو ارسال می‌کند.

زمان نشان دادن صفحات استاتیک

Html پایدار یا استاتیک هنگامی نشان داده می شود که لینک ها یا پیوند های موجود به بخش کاوشگر (Crawler) منتقل می شوند. پردازنده، صفحه مورد نظر را به کروم منتقل می کند و محتوای مورد نظر سئو را ارائه می‌دهد. این محتوا شامل محتوای منتشر شده از طریق جاوا اسکریپت است. سپس صفحه نهایی یا نتیجه پردازش سایر لینک ها یا پیوند های اضافی، مجددا به بخش کاوشگر منتقل می‌شوند.

مراحل انتشار محتوا

بنابراین، در واقع دو فاز یا مرحله برای انتشار محتوایی که بر اساس جاوا اسکریپت تهیه شده است وجود دارد:
هنگامی که اختلافاتی را در انتشار محتوای مورد نظر مشاهده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از دستورالعمل ها یا کدهای مهم گم شده اند یا این که به مکان جدیدی منتقل شده اند. در مطالعه ای که اخیراً انجام شده است، موردی مشاهده شده است که در آن تگ ربات های متای سئو (قطعاتی از کد هستند که دستورالعمل های خزنده برای چگونگی خزیدن یا فهرست محتوای وب را ارائه می دهند.)

در حالی که دستورالعمل فایل robots.txt به پیشنهادات رباتها برای چگونگی بررسی سئو ی صفحات وبسایت است، دستورالعمل های متا پیشنهادهای بیشتری را در مورد نحوه خزیدن و فهرست محتوای یک صفحه ارائه می دهند.) و تقریباً هزار خط پایین تر از کد اصلی و خارج از تیتر و در بخش بدنه ی محتوای مورد نظر منتقل شده است. این اتفاق برای کسی که اهمیت زیادی به انتشار محتوای خود می دهد ممکن است بسیار ترسناک باشد.

اهمیت بررسی صفحات

به همین علت، آزمایش و تست نهایی صفحات وب سایت برای افرادی که صاحب سایت هستند و برای بخش سئو بسیار مهم است تا مطمئن شوید که تمامی بخش های مهم محتوا به صورت مناسب و منظم ارائه شده است. متاسفانه، در حالی که به بسیاری از شرکت ها طی سال های گذشته کمک کرده ام (از زبان نویسنده)، متاسفانه متوجه شدم که تعدادی از آن ها بهترین روش و راه برای مشاهده html ارائه شده را نمی‌دانند؛ بلکه ترجیح می دهند که به سادگی صفحات خود را داخل نسخه فعلی کروم مشاهده کنند و محتوا را بدون ارائه جاوا اسکریپت منتشر کنند و با انجام این کار تصور می‌کردند که بهترین کار را انجام داده‌اند. متاسفانه، این کار باعث ارتکاب خطا و اشتباهات زیادی می شود. در بدترین حالت، سایت مورد نظر ممکن است با عدم ارائه و انتشار مقدار زیادی از محتوای مورد نظر مواجه شود.

بنابراین تست صفحات واقعا مهم است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم پستی در این رابطه منتشر کنیم. در ادامه 6 روش برای مشاهده html ارائه شده در صفحات خود را مشاهده می کنید. تمرکز اصلی این پست بر روی ابزارهای اختصاصی گوگل خواهد بود، اما در کنار این ابزارها برخی از ابزار های شخص ثالث را نیز مورد بحث قرار می دهیم.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/using-javascript-to-publish-content/