سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واکنش کاربران به هشدار غیر امن

آژانس John Cabot پس از بررسی 1,324 نفر در انگلستان دریافت که کاربران وب پس از مشاهده ی پیام "غیر ایمن" در وب سایت ها، به نوعی اشتیاق خود برای مشاهده ی وب سایت را از دست می دهند و در موارد بسیار زیادی از جستجو در سایت مورد نظر منصرف می شوند. اما بحث امروز در رابطه با واکنش سریع و بدون فکر به این پیغام نیست، بلکه نتایج بررسی ها و تحقیقات انجام شده نشان داد که مشاهده ی پیغام ذکر شده بر روی رفتار کاربران و احساس آن ها نسبت به وب سایت و برند مورد نظر نیز تاثیر بسزایی دارد و چه بسا سئو ی آن را به خطر میندازد .

ترس و بی میلی

از سال 2014، HTTPS تبدیل به سیگنال اصلی سئو در گوگل شده است، و از جولای سال 2018 (تیر ماه 1397) به بعد، شرکت گوگل تصمیم گرفت تا تمامی وب سایت های HTTP را در مرورگر "کروم" خود با نام "غیر ایمن" علامت گذاری کند. با این وجود، نتایج این بررسی نشان می دهد که نزدیک به 47 درصد افراد تا حدودی معنای اخطاری که آن را مشاهده می کردند، می دانستند. نزدیک به 46 درصد نیز اعلام کردند که مایل نیستند اطلاعات شخصی یا مالی خود را با این گونه وب سایت ها به اشتراک بگذارند و 64 درصد از گروه ذکر شده گفتند که در صورت مشاهده با چنین اخطاری، سایت را بلافاصله ترک خواهند کرد.

سایر نگرانی های کاربران عبارتند از:

  • دستگاه آن ها در معرض ویروس قرار داشت – 14 درصد
  • وارد صفحه ای تقلبی از وب سایت مورد نظر خود شده بودند – 12 درصد
  • محتوای مورد نظر آن ها قابل اعتماد و بر اساس حقایق و دانسته های معتبر نبود – 9 درصد
  • استفاده از اطلاعات بخش ثبت نام کاربران برای Spam Mail – 8.4 درصد

نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد بسیاری از افراد نگران این هستند که اطلاعات بخش Search History یا تاریخچه ی جستجوی آن ها به فروش برسد.

تاثیر بر روی احساس و نظرات افراد نسبت به برند مورد نظر

با توجه به انتظارات متفاوت افراد از برند مورد نظر، پیغام "غیر ایمن" تاثیر بسزایی بر روی نظرات و انتظارات افراد از برند مورد نظرشان داشته است که به طور مستقیم روی سئو تاثیر می گذارد . اما جان لوئیس، خرده فروش آمریکایی، تا حدی با این ایده مخالف بود و اعلام کرد در اکثر موارد، وفاداری، اعتبار و مشتری مداری برند مورد نظر می تواند بر پیغام "غیر ایمن" در وب سایت غلبه کند.

به هرحال، با توجه به ایده ها، بررسی ها و تحقیقات ذکر شده به نظر می رسد هشدار "غیر ایمن" مبحثی بسیار مهم است و امروزه نرخ تبدیل سئو یا ماندن کاربران در سایت (Conversion Rate) به شدت تحت تاثیر این پیغام اخطار قرار دارد.

چرا باید به این پیغام اهمیت دهیم

نتایج بالا نشان می دهد نیمی از جمعیت آماری این بررسی نگرانی زیادی از بابت این پیغام نداشتند. بنابراین هنگام مواجهه با این اخطار، نیمی از این افراد واکنش خاصی نشان نمی دهند، اما ترکیب HTTPS به عنوان عاملی برای سئو و واکنش های ناخواسته ی بازدید کنندگان در هنگام مشاهده ی پیغام "غیر ایمن"، در واقع ضرورتی برای به کار گیری رمزگذاری (Encryption) HTTPS است. به عبارتی دیگر، هیچ بهانه ای برای عدم به کارگیری HTTPS وجود ندارد.
John Cabot دریافت که علاوه بر این بررسی، همچنان میلیون ها وب سایت با اخطار "غیر ایمن" وجود دارند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/users-reaction-to-not-secured-websites/