سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی صفحه نخست (Homepage)

متخصصان طراحی سایت مانند Jacob Nielsen و Kyle Soucy اغلب به طراحی صفحه نخست برای موفقیت وب سایت تاکید کرده اند و اظهار کرده اند که صفحه نخست مهم ترین صفحه یک وب سایت است. هرچند طراحان در سال 2000 دریافتند که مقدار زیادی از ترافیک وب سایت توسط کاربران از طریق رد کردن صفحه نخست و مستقیما هدایت شدن به محتوی داخلی سایت به وسیله ی موتور های جست و جو، خبرنامه های ایمیلی و RSS feed ها بود. که این موضوع باعث شد بسیاری از طراحان به این استدلال برسند که صفحات نخست برخلاف تصور اکثر افراد اهمیت کمتری دارند. ‌Jared Spool در سال 2007 نشان داد که صفحه نخست یک وب سایت در واقع کم اهمیت ترین صفحه در وب سایت است.

در سال 2012 و 2013، carousel ها (که به انها اسلایدرها و بنرهای متحرک نیز گفته می شد) به یک عنصر طراحی سایت بسیار محبوب در صفحه نخست تبدیل شدند که اغلب برای نمایش دادن محتوای جدید و اصلی در یک فضای محدود استفاده می شدند. بسیاری از طراحان معتقد بودند که carousel ها یک عنصر طراحی سایت بی فایده هستند و به بهینه سازی موتور جست و جو و قابلیت استفاده از وب سایت اسیب می زنند.

حرفه ها

دو شغل اصلی برای ساختن یک وب سایت وجود دارد: طراح وب و توسعه دهنده ی وب که هر دو پا به پای یکدیگر در وب سایت کار می کنند. طراحان وب مسئول جنبه ی ظاهری وب که شامل طرح، رنگ بندی و تایپوگرافی وب می شود، هستند. همچنین طراحان وب بایستی اطلاعاتی در مورد زبان های کدها مانند HTML و CSS داشته باشند، هرچند میزان اطلاعات یک طراح با دیگری متفاوت می باشد. به ویژه در سازمان های کوچک ممکن است یک فرد تمام مهارت های لازم برای طراحی سایت و برنامه نویسی کل صفحات وب را به عهده داشته باشد در حالی که در سازمان های بزرگ تر ممکن است یک طراح وب فقط مسئول طراحی جنبه ی ظاهری باشد.

شغل های بیشتری که ممکن است در ساختن وب سایت کارامد باشند شامل:

  • طراحان گرافیک برای ایجاد جنبه های بصری مانند لوگو ها، طرح صفحات و دکمه ها
  • متخصصان بازاریابی اینترنتی برای کمک به برقراری حضور مؤثر وب از طریق راه حل های استراتژیک به منظور هدف گیری کردن بازدید کننده های سایت و با استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغاتی در اینترنت
  • نویسندگان سئو برای تحقیق و پیشنهاد کردن بهترین و صحیح ترین کلمات برای استفاده در انواع مختلف وب سایت و برای بالا بردن دسترسی پذیری وب سایت و اسودگی دسترسی در تعداد زیادی از موتور های جست و جو
  • کپی رایتر های اینترنت برای ایجاد محتوای نوشته شده ی صفحات به منظور جذب بازدید کننده های هدف سایت

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/homepage-designing/