سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت چیست؟

بطور خلاصه طراحی سایت به معنای برنامه ریزی ، خلاقیت ، و بروز کردن سایت است . طراحی سایت علاوه بر طراحی آیکون شامل سازماندهی اطلاعات ، ساختار سایت ، رابط کاربری ، قانون و قاعده ی ناوباری ، آرایش و نمایش وبسایت ، رنگ ها ، کنتراست ، حروف و شبیه سازی است .
همه ی این عناصر وب سایت به صورت ترکیبی وب سایت ها را تشکیل میدند .اکثراً معنای طراحی منحصرا از جنبه ی ظاهری گرفته شده ، اما در حقیقت طراحی وب سایت شامل عناصر اختصاری بیشتری مانند قابلیت استفاده کردن ، ارگونومی ، طرح سنت ، عادت های کاربر ، ناوبری منطقی و چیز های دیگری که باعث آسان شدن استفاده از سایت میشوند و کمک میکنند تا سریعتر به اطلاعات برسیم ، است .
گاهی اوقات قسمت فنی طراحی وب سایت در تعریف طراحی تاکید می شود . مطمئناً ساختمان وب سایت مدرن شامل متن های قسمت سرور مانند php , asp , cgi است و قسمت دیداری وب سایت باhtml و css تعریف شده است . تجربه کاربری با javascript و ajax افزایش یافته است . وقتی به جای صحبت کردن درمورد جزئیات فنی ، با آدمهایی که دانش فنی ضعیف دارند صحبت میکنیم ، روی ویژگی ها تمرکز میکنیم مثلاً تا چه میزان ممکن است وبسایت را از طریق سیستم مدیریت محتوا به روز رسانی کنید و اینکه چه ویژگی هایی برای کاربران قابل مشاهده است !
در شرایط کلاسی ، طراحی به معنای ظاهر دیدنی وب سایت است .رویکرد سنتی شامل کنتراست، رنگ، تعادل، تاکید، ریتم، سبک عناصر گرافیکی (خطوط، شکل، بافت، رنگ و جهت)، استفاده از آیکون ها، بافت پس زمینه و فضای کلی طراحی وب سایت است.
تمام این عناصر با اصول بنیادی طراحی ترکیب شده اند تا نتیجه ای عالی که مطابق با اهداف تعیین شده برای وب سایت داشته باشند .

چگونه طراحی وبسایت یاد بگیریم؟

اگر میخواهید در مورد تکنیک های مدرن طراحی وبسایت ، شیوه های وبسایت خوب ، و استاندارد های طراحی وب ، بیشتر یاد بگیرید (بصورت ساده و قابل فهم ) سپس شاید بهتر باشد از راهنمای کتاب "یادگیری وب سایت"، که تمرینات طراحی ساده را ارائه می دهد و مهارت های شمارا بصورت گام به گام افزایش میدهد . مهمتر از همه، این کتاب هم ایده و هم تمریناتی را برای شروع و ساخت مهارت های خود به صورت مرحله ای ارائه می دهد.

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/what-is-website-design/