سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حالت طراحی در سال 2012: شش حالت طراحی سربرگ ( قسمت دوم )

نامه های بزرگ توجه جلب می کنند. طراحان از آن برای طراحی سایت استفاده می کنند تا اهداف یک وب سایت را به زودی و به صورت مشخص در اختیار شما قرار دهند. عنوان Zurb زیر یک پیام عمیق را به مشتریان در چهار کلمه ارائه می دهد:

هدر عظیم کوین تامپسون به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که این یک وب سایت شخصی است و تجاری نیست. متن برجسته تر و همراه یک خوش آمد گویی دوستانه در گوشه سمت چپ صفحه قرار گرفته می شود.

فراخوانی برای اقدام

معمولا از طراحی سایت های برنامه استفاده می شود، سربرگ تماس به عمل متشکل از دو قسمت اصلی است: شعار یا زمین، و دکمه ثبت نام. مطالعات نشان می دهد که قرار دادن تماس به عمل در بخش برجسته ای از یک صفحه وب - در این مورد، هدر - نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.

Shoplocket یک فرم کلی ثبت نام در سربرگ را ادغام می کند. فقط نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و آماده شروع به فروش می باشید. کاربران برای بارگذاری یک فرم دیگر نیازی به بارگذاری صفحه دیگری ندارند و این یک امتیاز خوب است. هنگام مرور از طریق وب سایت ها در یک دستگاه تلفن همراه، هر چه صفحات کمتری بارگذاری کنید، پهنای باند بیشتری ذخیره می کنید.

گلوک دو دکمه تماس به عمل بر روی سربرگ خود ارائه می دهد. دکمه اصلی ("ثبت نام برای پخش") بزرگتر و با رنگ برجسته تر است. دکمه ثانویه، از سوی دیگر، بسیار کوچکتر و سبکتر است. این توجه کاربر را نسبت به اقدام فوری بیشتری رقیب می کند.

دکمه های تماس به بسیاری از شکل ها در بسیاری از فرم ها آمده است. آنها می توانند مشتریان را به خرید یک محصول ترقیب کنند یا یک صفحه باز کنند تا بتوانند در مورد آن بیشتر بدانند. صفحه فرود برای پرندگان خشمگین: فضا دارای چهار دکمه تماس به همان اندازه برجسته است که به مشتریان چهار گزینه برای خرید بازی می دهد:

تصویر برداری و هنر بردار

نقاشیها یک برند انسان محور را در اختیار شما قرار می دهند و به طراحی کلی یک سبک دوستانه و غیر رسمی کمک می کنند. طراحان وب از این به عنوان یک فرصت برای بیان خلاقیت خود استفاده می کنند. علاوه بر این، بسیاری از وب سایت ها از تصاویر برای نشان دادن دستورالعمل ها و یا ارائه واضح تر استفاده می کنند.

تصاویر در طراحی سایت در موضوعات مختلف قرار می گیرند. مثلا محله با استفاده از یک تصویر محیط زیست برای عنوان آن.
Headerساخته شده توسط سنجاب در خدمت هدف دیگری است. یکی از حباب های چت در آثار هنری یک عکس از آخرین کار Chipmunk را نشان می دهد.

هدر پانوراما Iutopi شما را غرق در زیر سطح می کند .
لحن سورئالیستی این تصاویر به خوبی (با این حال سورئال) با بسیاری از دستگاه های تلفن همراه لمسی ه خوبی تعامل میکند .

ستون های باری چپ

بسیاری از وبسایتها هدر را از بالای صفحه و با فشار دادن آن به نوار کناری همراه با بقیه ناوبری می گیرند. این به جلوگیری از پیمایش عمودی برای رسیدن به محتوا در یک صفحه کوچک تلفن همراه کمک می کند؛ همچنین از اشکال و مستغلات اضافی در مانیتورهای رومیزی عریض استفاده می کند. طرح های جدید برای Smashing Magazine و وب سایت Notepad ++ (در میان بسیاری دیگر) این را نشان می دهند.

طبق گفته jakob nielsen، اقتدار مشهور در قابلیت استفاده از وب، "کاربران وب 69 درصد از وقت خود را در حال مشاهده نیمه سمت چپ صفحه و 30 درصد از نیمه سمت راست را مشاهده می کنند. بدین ترتیب یک طرح متداول احتمالا سایت را سودآور تر می کند. »این بدان معنی است که هنگام جستجو جهت، بیشتر کاربران به سمت چپ صفحه اول نگاه می کنند. برای کمک به بازدیدکنندگان، تا ساختار و هویت یک وب سایت را سریعتر درک کنند، ایده ی خوبی است که منو و سرصفحه نام تجاری در سمت چپ قرار بگیرد. آمازون و دیگر وب سایت های بازار، منو محصول خود را در سمت چپ صفحه قرار می دهند.‌

نتیجه

آیا این روند طراحی سایت به تعویق افتاده است؟ یا آیا آنها در طراحی سایت دیگر «چیزهای بعدی بزرگ» جایگزین خواهند شد؟ همانطور که مردم بیشتر و بیشتر از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند تا اطلاعات را به اینترنت برسانند، اسکومورفیسم مناسب، مینیمالیسم و تایپوگرافی هوشمند برای حفظ آن است. دیگران؟ خواهیم دید. فقط زمان می تواند آن را نشان دهد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/header-design-trends-part-two/