سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل موفقیت در موتور های جست و جو

سه گروه اصلی تحت پوشش موتور های جستجو که از عوامل موفقیت در سئو می باشند، به شرح زیر است:

    • On-the-page SEO
    • Off-the-page SEO

تاکتیک های بالا اوردن وب سایت

هر گروه حاوی زیر مجموعه هایی هستند، که در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با آن ها داده شده است. این زیر مجموعه ها حاوی یک یا چند فاکتور مستقل SEO با میزان اعتبار و اهمیت مخصوص به خود هستند.
بهینه سازی موتور های جستجو مانند شروع یک فرایند جدید به نظر می رسد اما علم به آن وجود دارد. در زیر برخی از عوامل مهم رتبه بندی و بهترین شیوه هایی هستند که می تواند به موفقیت موتور های جستجوگر و جست و جوگر ها منجر شود.
On-the-page SEO شامل محتوا، معماری و تگ های html است:

محتوا

کیفیت محتوا

تحقیق در رابطه با میزان جست و جوی کلمات کلیدی

میزان استفاده از کلمات کلیدی در متن

به روز رسانی محتوا

Vertical (تمرکز بر روی موضوعی خاص)

پاسخ سریع به جست و جوگر

معماری

ربات های گوگل

دارا بودن ورژن موبایل

عدم تقلید و تکرار

سرعت

نام دامنه

امنیت

HTML

تگ Title یا عناوین

تگ Meta Description یا توصیفات

داده های ساختار

تگ Head یا سرتیتر ها

Off-the-page SEO شامل صداقت، لینک ها، عوامل شخصی و اجتماعی مباشد:

صداقت

قدرت

تعامل

سابقه

لینک ها

کیفیت لینک ها

متن مطلوب درج شده برای پیوند

تعداد لینک ها

پرهیز از لینک های خریداری شده

SPAM ها

عوامل شخصی و اجتماعی

کشور و محل سکونت شما

تاریخچه شخصی

میزان به اشتراک گذاری وب سایت

مقیاس عوامل رتبه بندی در جستجو

تمامی عواملی که در قسمت بالا به اختصار توضیح داده شده است می تواند فاکتور مهم و ارزشمندی برای بهینه سازی وب سایت شما باشد. ما این عوامل را از نظر ارزش رتبه بندی کردیم ودرجه اهمیت آن ها را با رنگ های متمایز برای شما قابل فهم کردیم. لازم به ذکر است که عوامل مهم گوگل تقریبا 200 فاکتور را شامل می شود که ما در این مقاله به مهم ترین آنها پرداختیم.

عوامل سئو به صورت ترکیبی کار می کنند

هر یک از عوامل سئو به تنهایی نمی توانند رتبه شما را در موتور های جست و جو تضمین کنند. اگر یک صفحه دارای محتوای بی کیفیت باشد، داشتن یک عنوان عالی مفید واقع نخواهد بود. با داشتن حجم بالایی از پیوندها و لینک ها، در صورتی که کیفیت چندان خوبی نداشته باشند، قطعا کمکی به شما نخواهند کرد. داشتن چندین عامل مثبت می تواند شانس موفقیت وب سایت شما را افزایش دهد، در حالی که حضور عوامل منفی می تواند این احتمال را کاهش دهد.

عوامل موفقیت بر On-the-page SEO

فاکتورهای رتبه بندی On-the-page SEO فاکتور هایی هستند که تقریبا به طور کامل تحت کنترل خود مالک وب سایت هستند. برای مثال، چه نوع محتوایی را منتشر می کنید؟ آیا از اهمیت تگ های HTML که به موتورهای جستجو و حتی کاربران کمک می کند تا نتایج بهتری داشته باشند اطلاعی دارید؟ آیا می دانید معماری سایت شما چگونه به موتورهای جستجو کمک می کند یا چگونه مانع پیشرفت وب سایت شما می شود؟

عوامل موفقیت بر Off-the-page SEO

فاکتورهای رتبه بندی Off-the-page SEO فاکتور هایی هستند که مستقیما توسط ناشران و صاحبان وب سایت کنترل نمی شود. موتورهای جستجو از این عوامل نیز استفاده می کنند، زیرا آنها یاد گرفته اند که تکیه بر سیگنال های تحت کنترل مالک وب سایت به تنهایی نمی تواند فاکتور اصلی باشد و بهترین نتایج را ارائه دهد. به عنوان مثال، برخی از مالکین وب سایت ها ممکن است سعی کنند خودشان را نسبت به آنچه که در واقع هستند بیشتر مطرح کنند!
با وجود میلیاردها صفحه وب تنها تکیه کردن به On-the-page SEO کافی نبوده و نتایج جست و جو را بهینه نمی کند. پس سیگنال های بیشتری برای تخمین بهترین صفحات مختص به هر جستجو خاص مورد نیاز است.

تاکتیک های رتبه بندی و سئو

موتورهای جستجو می خواهند به انجام جستجوگرها را مردم بسپارند زیرا می توانند به بهبود نتایج جستجوی خود کمک کنند. موتورهای جستجو انتشار پست های وبلاگ و ویدیوها را برای تشویق تکنیک های خاص SEO ارائه داده اند.
با این حال، برخی از تکنیک ها از نظر موتورهای جستجو "SPAM" یا "BLACK HAT" هستند که می تواند باعث کاهش رتبه شما شود یا اینکه صفحات شما را به طور کامل از نتایج جست و جو حذف کند.
نقض ها معمولا تاکتیک های عمومی هستند که به معنای فریب دادن یا دستکاری درک یک موتور جستجوگر از ارتباط واقعی و اقتدار یک وب سایت است.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/types-of-search-engine-success-factors/