سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خفیف بودن بروزرسانی جدید گوگل

شرکت نرم افزاری مُز: بروزرسانی تنوع گوگل بسیار خفیف بوده است.

برنامه بروزرسانی تنوع ششم ژوئن گوگل در سئو برای محدود سازی SERP از نشان دادن نتایج متعدد وبسایت های مشابه تاثیر نسبتا کمی از منظر نتایجی که طبق گزارش جدید مُز برای بررسی داده هایشان به دست رسیده، گذاشته است.

یافته های مُز «در حالی که گوگل از نظر فنی سئو تنوع سایت خود را بالا برده است، این بروزرسانی به طور محدودی هدف گذاری شده است و ما باید کلی جست و جو می کردیم تا به شواهد پیشرفت و ارتقای آن دست پیدا کنیم.»

این نوشته پیت میرز شرکت مُز می باشد که در ادامه آن این چنین می گوید.

«تاثیر سایت بروزرسانی تنوع با پیش اعلام و PR ای که دریافت کرده است، در سئو هماهنگ به نظر نمی رسد. با توجه به وضعیت تنوع سایت SERP ها، گوگل ارتقا و پیشرفت های جزئی داشته اما هنوز هم کارهایی برای انجام دارد.»

فقط برای شفاف سازی باید این هم مطرح شود که این کار به بازرسی داده های 10 هزار کلید واژه ای شرکت پرداخته است و نه به شمار نامحدود سوال هایی که تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین، نظرستجی های سئو در برند یا جهت دهی احتمالا استثناهای این قانون بودند و این زمانی معلوم شد که گوگل اعلام کرد که ممکن است بیشتر از دو نتیجه از یک سوال به دست دهند.

کسی که به دنبال برند به خصوصی میگردد، احتمالا می خواهد نتایج بیشتری را از بک سایت رسمی ببیند و گوگل احتمالا حوزه آن شرکت را بیش از دو بار نشان خواهد داد.

اما در این میان ارتقایی رخ داد. شرکت نرم افزاری مُز داده ها را جست و جو کرد و اعلام کرد که «بین ششم و هفتم ژولای تنوع میانگین به طوراقلیتی ارتقا داشت و این از 90.23 درصد به 90.72 درصد بوده است (ارتقایی 0.49 ای)»

جدول زیر روی داده با قیاس ده برابر زوم کرده است و وی می گوید: «ارتقا به سختی تاثیر گذار به نظر می رسد.»

مُز سپس نتایجی را نشان داده است که دو یا بیشتر از آن فهرست بندی نشان داده اند و دنبال این بود که ببیند که آیا این ها به طور کلی تغییر بزرگ تری به نسبت شواهد مشاهده شده در نتایج مُز ارائه کرده است یا خیر.

این بیشتر به چشم می خورد؛ مُز می نویسد که «در ششم ژوئن، 84.58 درصد سایت های داده هایمان تنوعی هشتاد درصدی یا بیشتر داشته اند. در هفتم ژوئن، این عدد به 86.68 افزایش پیدا کرد- ارتقایی 2.1 درصدی.»

چرا باید اهمیت دهیم؟

در نهایت، اگر این بروزرسانی سئو آن چنان هم سطحی نبود، شما احتمالا در بررسی های این بروزرسانی تاثیر زیادی نمی دیدید.

از آن جا که این بروزرسانی با بروزرسانی مرکزی ژوئن 2019 مغایرت داشت، دانستن تاثیر محدود برروزرسانی تنوع برای فهم این که سایت شما تحت تاثیر بروزرسانی مرکزی، تنوع یا هر بروزرسانی دیگری بوده است سودآور است.

در کل من باورم این است که بیشتز مردم می خواهند دسته متنوع تری از نتایج سرچ سئو ی گوگل ببینند و گوگل به این منظور تغییراتی ایجاد کرده است و این کار را در آینده نیز ادامه خواهد داد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/moz-googles-diversity-update-was-pretty-minor/