سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از 1 جولای سایت های جدید ابتدا در موبایل ایندکس می شوند

گوگل دارد سیاست خود را مبنی بر ایندکس شدن سایت های سئو برای اولین بار در موبایل تغییر می دهد ، پس سعی کنید سایت خود را متناسب با گوشی های موبایل طراحی کنید .

گوگل اطلاع داده است که تمامی سایت های جدید که هنوز برای سئو ی گوگل ناشناخته بودند ، از 1 جولای در ابتدا برای دستگاه های موبایل قایل رویت در لیست سئو خواهند بود .

سایت های قدیمی سئو که ایندکس شده اند فعلا در این سیاست قرار نمی گیرند اما در آینده نزدیک آن ها نیز پس از سایت های جدید وارد این مرحله خواهند شد .

توضیحات گوگل

گوگل نوشت به طور پیش فرض این مرحله سئو برای سایت های جدید که برای گوگل قابل تشخیص نیستند فعال می شود . این روند از 1 جولای شروع خواهد شد .

این خارق العاده است که سایت های جدید محتویات سئو ی یکسانی در دستگاه های موبایل و دسکتاپ به کاربران نشان می دهند .

فقط سایت های جدید

اگر بخواهیم شفاف تر صحبت کنیم ، فقط سایت های برندی که گوگل آن ها را شناسایی نکرده است به طور پیش فرض توسط گوگل به این روند وارد می شوند . بقیه سایت هایی که قبلا وارد این مرحله سئو شده بودند به روند عادی خود ادامه خواهند داد اما سایت های قدیمی تر که هنوز وارد این مرحله از سئو نشده اند به روند عادی ایندکسینگ خود ادامه خواهند داد . یعنی در ابتدا در دستکتاپ مرحله ایندکسینگ سئو را میگذرانند و بعد از آماده شدن وارد این مرحله می شوند .

گوگل بیان کرد :

برای سایت های قدیمی ما مانیتورینگ سئو را ادامه خواهیم داد و صفحات را برای آمادگی ورود به این مرحله سئو ارزیابی خواهیم کرد . در کنسول جست و جو نیز به آن ها اطلاعی نخواهیم داد تا زمانی که به نظر آماده برسند .

بدون اطلاع رسانی

بر خلاف سایر سایت های قدیمی که پس از وارد شدن به این مرحله سئو به آن ها اطلاع داده می شود ، گوگل به سایت های جدید اطلاعی نمی دهد زیرا این یک مرحله پیش فرض برای آن ها به شمار می رود .

گوگل بیان کرد :

به دلیل این که مرحله پیش فرض سئو برای سایت های جدید ایندکس کردن در موبایل است ، پس نیازی نیست که به آن ها اطلاع دهیم .

ایندکس کردن اولیه در موبایل چیست ؟

این مرحله به طور ساده کرال کردن و ایندکس کردن سایت های سئو توسط گوگل است .

به جای بررسی ورژن دستکتاپ سایت ها ، گوگل ورژن موبایل آن ها را بررسی می کند .

به بیان ساده تر گوگل در حال کرال و ایندکس کردن صفحات سایت شما بر اساس نمایش آن ها در موبایل است و نه نمایش آن ها در دستکتاپ !

اکنون بیش از 50 درصد چیزی که گوگل ایندکس می کند بر اساس ایندکس در موبایل انجام شده است .

شاید این اتفاق برای گرگ سفید هم رخ دهد ! پس باید منتظر باشیم .

 

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/july-1-new-sites-will-be-indexed-using-googles-mobile-first-indexing/