سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 نوع متفاوت از وب سایت ها و نحوه ی طراحی آن ها ( قسمت سوم )

4. بلاگ ها

بلاک ها به طور منظم شامل مطالبی در رابطه با به روزرسانی مقاله ها، عکس‌ها و فیلم‌ها است. وبلاگ ها کار خود را با محتوای شخصی و غیر رسمی شروع کرده اند و در مقایسه با طراحی سایت های مجله مانند، حالتی شخصی تر و کوچک تر دارند. اما از زمان گذشته تا اکنون، تغییرات زیادی در وبلاگ ها رخ داده است و هم اکنون وبلاگ ها جزئی اصلی از تجارت برندها محسوب می شود و اکثر تجارت ها دارای وبلاگی برای خود هستند. افزودن محتوای تخصصی شده به وبلاگ ها، اعتبار آن ها را افزایش می‌دهد و اگر شخصی به صورت انفرادی وبلاگی را اداره می کند، اعتبار و ارزش این فرد به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. وبلاگ ها هم چنین فضایی را برای پست های قرار گرفته بر روی فضای مجازی و کمپین های ایمیل مهیا می سازند.

اما، وبلاگ ها می توانند امری چالش برانگیز برای شرکت‌های کوچک تر باشند. اطمینان حاصل کنید که قبل از اقدام برای راه اندازی وبلاگ، تیم و استراتژی مخصوص به خود را برای نگهداری محتویات و مقالات وبلاگ داشته باشید. در واقع اگر قرار است وبلاگ ناامید کننده‌ای تاسیس کنید، بهتر است ایده استفاده از آن را از ذهن خود خارج کنید و کار خود را با انتشار ویدئو و تصاویر مرتبط ادامه دهید.

وب سایت وبلاگ مانند Nourish Eats

این طراحی سایت ،قالب خود را به صورت ساده حفظ کرده است و بر روی محتوای قرار گرفته بر روی وبلاگ تمرکز کرده است. به جای استفاده از اسلایدر در قسمت بالای صفحه، این طراحی سایت از اسلایدر چرخان در قسمت راست کمک گرفته است، که دسته بندی ها و کتگوری های متفاوت وب سایت را نمایش می دهد. این اسلایدر، محتوا را به صورت تازه حفظ می کند و کاربران را به مشارکت بیشتر با وبلاگ تشویق می‌کند. کاربران می‌توانند در هر نقطه از طراحی سایت ، عملیات نویگیشن را انجام دهند یا از فلش های استفاده شده برای برگشتن به قسمت‌های پیشین یا قسمت های بعد استفاده کنند.

5. وب سایت‌های پورتوفیلو یا نمونه کارها

این طراحی سایت ها به متخصصان خلاق اجازه می دهد مکان های بیشتری برای نمایش بهترین کارها و نمونه کارهای خود داشته باشند. این نوع وبلاگ ها برای هنرمندان و نویسندگان، طراحان، فیلمسازان، سازندگان وسایل خانگی و ... مناسب است.
همان‌طور که نمونه کارهای خود را ایجاد می کنید، نیازی نیست تا تمامی پروژه های خود را به صورت تکی بر روی وبلاگ قرار دهید؛ بلکه تمرکز خود را بر روی ایجاد دسته بندی هایی قرار دهید که کار شما را به صورت احسن به نمایش می گذارند. این طراحی سایت ها، خلاقیت بیشتری در خود گنجانده اند. بنابراین این گونه طراحی سایت‌ ها مکانی مناسب است که تلاش کنید قالب‌های بی‌همتا به وب سایت خود اضافه کنید و ویژگی‌های جالب و متمایزی را در آن به کار بگیرید.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/types-of-websites-part-three/