سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 نوع متفاوت از وب سایت ها و نحوه ی طراحی آن ها ( قسمت دوم )

2. وب سایت های مجله مانند

یک طراحی سایت مجله مانند شامل مقالات، تصاویر و ویدیو هایی ست که به صورت آموزشی و برای اطلاع رسانی عرضه می‌شود. در 20 سال گذشته، صنعت مجلات از پلتفرم های چاپی به فرمت دیجیتال تغییر کرده است. طراحی سایت مجله مانند بیشتر جنبه وب سایت اطلاع رسانی دارد که مقالات و مطالب نوشته شده در این نوع طراحی سایت ها از سوی منتشر کنندگان سرتاسر جهان و سازمان های متفاوت عرضه می شود.

اگر به فکر ساخت طراحی سایت مجله مانند هستید، کار خود را با ایجاد چارچوب اولیه شروع کنید. کاربران، علی رغم زمانی که به وب سایت شما مراجعه می‌کنند، باید قالب و چارچوب مشابهی را مشاهده کنند و هر کدام از مقالات قرار گرفته بر روی سایت باید دارای قالب و نویگیشن یکسان باشد. به یاد داشته باشید که کلیت طراحی سایت در صفحات نمایش متفاوت و سایزهای مختلف آن چگونه به نظر می رسد، تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بر روی دسکتاپ ها و اسمارت فون ها به راحتی خوانا است.

Urban Omnibus، یکی از نمونه های طراحی سایت مجله مانند است که با طرحی نسبتا سنتی عرضه شده است. موضوع طرح کلی وب سایت آن ها، در حال حاضر با تصویر یکی از اسطوره های قدیمی نمایش داده شده است و در قسمتی کوچک توضیحاتی در رابطه با مقالات عرضه شده ارائه شده است. در قسمت زیرین هر پست، قالبی گنجانده شده است که در آن تصویر، عنوان و شرح مختصری از آنچه خوانندگان در داخل هر مقاله پیدا می کنند قرار گرفته است.

3. وب سایت های تجارت الکترونیک

طراحی سایت تجارت الکترونیک، مرکز خرید آنلاینی است که کاربران می‌توانند محصولات یا خدمات خود را از شرکت شما خریداری کنند.

یک صفحه وب سایت قوی در زمینه تجارت الکترونیک، فهرست محصولات، فیلتر بر اساس دسته های مورد نظر، فروش و خرید را برای کاربران آسان می کند. یکی از آسان ترین روش ها برای شروع این است که از پلتفرم هایی مانند Shopify یا SquareSpaceاستفاده کنید. تیم تجارتی شما می تواند موجودی آنلاین و لیست محصولات جدید خود را به روز کند. به علاوه، به دلیل اینکه سیستم تجارت الکترونیک بسیار در هم آمیخته است، می توانید فروش، تدارکات و بازاریابی خود را به خوبی مشخص کنید. در قسمت طراحی، سیستم عامل های مربوط به تجارت الکترونیک چندین قالب را ارائه می دهند که نیازهای هر گونه کسب و کاری را براورده می کند.

وب سایت تجارتی FlipKart

این طراحی سایت محصولات بسیار زیادی را به فروش می رساند، که این عبارت به این معنی است که آیتم ها و موارد بسیار زیادی بر روی هوم پیج آن ها وجود دارد. به دسته بندی محصولات آن ها دقت کنید که چگونه محصولات خود را به طبقه بندی های متفاوت تقسیم کرده اند، اما در عین حال محصولات برجسته روز را در صفحه اصلی خود ارائه می‌دهند. تمامی تصاویر قرار گرفته بر روی این سایت به صورت حرفه ای طراحی شده است و محصولات را به صورت واضح نشان می‌دهد، اما توضیحات قرار گرفته برای هر محصول به صورت کلی مختصر است و با مراجعه به صفحه مربوط به هر آیتم می توانید جزئیات بیشتری از آن را مشاهده کنید.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/types-of-websites-part-two/