سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 نوع متفاوت از وب سایت ها و نحوه ی طراحی آن ها

توجه به طراحی سایت ها، امروزی ضروری در رونق کسب و کار است. هم اکنون نزدیک به 1.7 میلیارد وب سایت آنلاین وجود دارد، که انواع بسیار زیادی از طراحی سایت های متفاوت را به وجود می آورند، اما این تنوع زیاد باعث ایجاد سردرگمی در نوع و بهترین طراحی موجود برای وب سایت ها می شود.

به عنوان طراح یا صاحب طراحی سایت ، نیاز است با انواع طراحی های متفاوت وب پیج ها آشنایی داشته باشید، تا بتوانید درک کنید که کدام مدل می تواند خواسته های شما را برآورده کند. مطالعه ی مدل های استفاده شده توسط رقبا و آزمایش آن ها، به شما اجازه می دهد تا بهترین فرمت موجود را برای خود و مشتریان ایجاد کنید.

در ادامه، با 8 نوع متفاوت از طراحی سایت ها آشنا می شویم:

1. HomePage

این قسمت، مهم ترین بخش طراحی سایت است و مانند چهره و قسمت اصلی برند شما است.

هوم پیج، به بازدیدکنندگان طراحی سایت کمک می کند به قسمت های مختلف وب سایت سر بزنند و همچنین به عنوان عاملی اصلی برای تعیین نرخ تبدیل شناخته می شود. از آن جایی که اکثر مردم از طریق هوم پیج به وب سایت شما وارد می شوند، طراحی آن حائز اهمیت بالایی است.

صفحه اصلی می تواند در قالب اشکال مختلفی ظاهر شود و در حالی که طراحی آن اهمیت بالایی دارد، همواره به یاد داشته باشید که که هدف اصلی از ایجاد این صفحه، نویگیشن اصلی و اصلی ترین نقطه برای بازدیدکنندگان طراحی سایت است. کسب و کار خود را مشخص کنید و UVP منحصر به فرد خود را ارائه دهید. سلسله مراتب طراحی سایت را به صورت صحیح و ساختار نویگیشن را در صفحه ی اصلی ایجاد کنید. سعی کنید از پالت رنگ مرتبط با برند، لوگو و تصاویر مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. قسمت هوم پیج و تصاویر به کار رفته در آن، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، بنابراین این تصاویر باید گویای شخصیت شما و ویژگی برندتان از طریق تصاویر و کلمات باشد.

Matcha Kari، مثالی عالی از این نوع طراحی سایت است. به قسمت نویگیشن در بالای صفحه دقت کنید که به خوبی مواردی که می توانید در این وب سایت پیدا کنید را توضیح و نمایش می دهد. در این قسمت از طراحی سایت ، بازدید کنندگان می توانند کوپون دریافت کنند، در قسمت اشتراک ایمیل عضویت دریافت کنند یا ویدیوهای متفاوت در رابطه با محصولات مختلف این وب سایت مشاهده کنند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/types-of-websites/