سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت پنجم )

9. ‏ نویگیشن Thumb-Friendly

با وجود این که مرور طراحی سایت ها بر روی تلفن همراه روز به روز در حال افزایش است و به طور رسمی جای مرور وب سایت ها در دسکتاپ را گرفته است طراحی سایت ها برای استفاده در موبایل به‌طور قابل توجهی در حال افزایش است و وب سایت ها را باید به گونه ای طراحی کرد که هنگام استفاده از انگشت شست بر روی موبایل با راحتی تمام بتوان طراحی سایت ها را مورد استفاده قرار داد. یکی از مهم ترین مطالعات در این زمینه مطالعه جاش کلارک در کتاب Design For Touch است که او در این کتاب نحوه ی نگه داشتن تلفن همراه توسط کاربران را بررسی می‌کند و نوع حرکات، به‌خصوص حرکات شست و در نظر گرفتن آن در طراحی سایت را مورد مطالعه قرار می دهد. هم اکنون، به صورت روزانه کاربران بیشتری با انگشت شست خود از نویگیشن طراحی سایت استفاده می کنند، که مانند منوی همبرگری به قسمت انتهایی صفحات موبایل منتقل شده است.

10. تنوع

اغلب اوقات، افراد فراموش می کنند که طراحی سایت ها به صورت جهانی قابل دسترس هستند. شبکه جهانی اینترنت میلیاردها افراد را در سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند و باعث می‌شود فرهنگ های متفاوت در کنار یکدیگر قرار گیرند و افراد متفاوت با توانایی‌ها، سن، جنسیت و ویژگی های متفاوت به صورت مشترک در کنار یکدیگر باشند.

حتی با کوچ کترین پیشنهادات، مانند به کارگیری رنگ های متفاوت پوست در اموجی های شرکت اپل، می توان کاری کرد تا افراد با راحتی بیشتری بتوانند فضای برند مورد نظر را مورد استقبال قرار دهند و از آن استفاده کنند. سال 2019 باید فرصتی بزرگ برای طراحان وب باشد تا قدم‌های بزرگ تری برای بهبود توانایی های خود و رعایت استانداردهای اجتماعی و فرهنگ های متفاوت بردارند. دنیای امروز، همچنان راه زیادی برای رسیدن به ایده آل های استاندارد دارد، اما این طراحان می توانند از ایده های خود در طراحی سایت استفاده کنند تا بتوانند با افراد حقیقی، ارتباط واقعی برقرار کنند.

پیش به سوی طراحی های رایج وب سایت در سال 2019

آخرین سال دهه، یعنی سال 2019، در طراحی سایت ، بی صبرانه منتظر شما است. همچنان فرصت زیادی باقی مانده است تا شگفتی های بیشتری را در دنیای طراحی سایت مشاهده کنید و نوآوری های افراد متفاوت را به این فهرست اضافه کنیم. همان طور که با تمام وجود منتظریم تا ببینیم چه روند های جدیدی به این لیست اضافه می‌شوند، از این بابت مطمئن هستیم که استفاده و خلق روش های جدید به دست شما اتفاق خواهد افتاد!

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/web-design-trends-2019-part-five/