سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت چهارم )

6. تکامل چت بات ها

چت بات ها مدت زمانی است که نقش خود را به خوبی در طراحی سایت ایفا کرده‌اند، اما نهایتا به ویژگی مهمی در سال 2019 تبدیل شده‌اند. اهمیت چت بات ها عمدتاً به دلیل پیشرفت های انجام گرفته در AI و یادگیری ماشینی طراحی سایت است، که باعث می شود این چت بات ها به ابزاری هوشمند و تاثیرگذار تبدیل شوند.

چت بات های جدید بیش از پیش بر روی طراحی سایت ها نمایش داده می شوند و تنظیمات بیشتری برای سفارشی سازی آن ها به کار گرفته می‌شود و تفاوت‌های عمده‌ای با طراحی سایت های گذشته خواهند داشت. رنگ های روشن باعث می شود این چت بات ها برجسته تر و جذاب تر از قبل نمایش داده شود. همچنین پیش بینی می شود که با استفاده از ویژگی های جدید برای شخصی سازی چت بات در طراحی سایت ، کاربران احساس راحتی بیشتری هنگام استفاده از آن داشته باشند و این بات ها حالت شخصی تری به خود بگیرند.

هوش مصنوعی، هوش صناعی یا هوش ماشینی (به انگلیسی: Artificial Intelligence) به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.

بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند) تعریف کرده‌اند

7. محتوای ویدیویی بیشتر

امروزه، کاربران دنیای اینترنت نیازی ندارند تا اهمیت محتوای ویدیویی برای طراحی سایت ها را درک کنند، زیرا این امر برای تمامی افراد به اثبات رسیده است. استفاده از محتوای ویدیویی نه تنها طراحی سایت شما را از سایر وب سایت ها متمایز می‌کند؛ بلکه برای افرادی که طراحی سایت شما را مورد بازدید قرار می‌دهند نیز مفید است، زیرا باعث می شود تا افراد در زمان کمتر، تمامی اطلاعات مورد نظر خود را با استفاده از مشاهده ویدیو به دست آورند.

اقدام جدیدی که گوگل در این زمینه انجام داده است، ترکیب نتایج صفحات جستجو است که شامل محتوای ویدیویی در قسمت بالای طراحی سایت های استاندارد است. این اقدام باعث شده است وب سایت ها بتوانند تولیدات ویدیو و محتوای ویدیویی خود را جزو اولویت های مهم قرار دهند تا بتوانند جستجوی وب سایت خود توسط کاربران را راحت کنند و محتوای طراحی سایت خود را به صورت موثرتر و با قابلیت اشتراک بیشتر به کاربران ارائه دهند.

8. مینیمالیسم

یکی از کلاسیک ترین و قدیمی ترین روند های رایج در طراحی سایت ، مینیمالیسم است که اغلب به عنوان زیبایی شناسی شناخته می شود. هر چقدر شاخص‌ها و محتوای کم تری بر روی وب سایت وجود داشته باشد، مخاطبان شما کم تر در رابطه با آن ذهن خود را مشغول می کنند. اگر طراحی سایت به روش درست انجام شده باشد، حتی با وجود طراحی مینیمالیسم، خواسته کاربران را به آن ها ارائه خواهد داد.

مینیمالیسم، همان روند دیجیتالی سال 2019 را ادامه خواهد داد. انیمیشن ها و جلوه های جذاب که باعث جذابیت بیشتر اسکرولینگ می شوند، به وب پیج ها آزادی بیشتری برای قرار دادن محتوا اهدا می کند و نتایج مورد نظر در فضایی سفید، که در آن تضاد به کار گرفته شده است مشاهده می‌شود و از تایپو گرافی ساده و واضح، بدون وجود شاخص‌های گمراه کننده استفاده می شود.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/web-design-trends-2019-part-four/