سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت سوم )

4. هنر نقاشی

هیچ فهرستی از روند های رایج در طراحی سایت ، بدون وجود طراحی‌های رترو کامل نمی‌شود. در رابطه با هنر نقاشی و استفاده از آن در طراحی سایت باید به این نکته اشاره کنیم که زمان استفاده از اینترنت دایل آپ و انحراف تصاویر و مشکلات بارگذاری صفحات در آن به پایان رسیده است.

هنر نقاشی در دنیای مدرن امروزی امری مهم و ضروری به شمار می رود و از آن جایی که استفاده از کامپیوترها بسیار فراگیر شده است، باید این هنر را در امر طراحی سایت نیز به کاربرد. بسیاری از انسان ها از افزایش بی رویه استفاده از دستگاه های الکترونیکی واهمه دارند، اما در عین حال نمی دانند که چگونه می توانند زندگی خود را بدون آن ها ادامه دهند. بنابراین، با رشد تکنولوژی و استفاده از آن در طراحی سایت ، باید کاری کنیم تا چشم بینندگان را به بخش هایی از سایت که بیش از سایر بخش ها بر روی آن ها کار کرده ایم و هنر طراحی و نقاشی را در آن به کار برده ایم جلب کنیم.

دوره ای که در آن زندگی می کنیم بسیار عجیب و غریب است و نمی‌توان هیچ گونه آینده‌نگری را در رابطه با آن بیان کرد. دنیایی که هم اکنون در آن زندگی می کنیم به صورت کاملا نامنظم اداره می شود و طراحان وب سایت می توانند این احساس بی نظمی را تقویت کنند و آن را به صورت ظاهری در وب سایت خود به کار بگیرند، زیرا استفاده از طراحی سایت های نامنظم و اثر روان شناختی آن بر روی کاربران به صورت علمی ثابت شده است.

5. تعاملات میکرو

تعاملات میکرو رخدادهایی هستند که یک هدف در آن ها دنبال می شود: تجربه کاربر و ایجاد رخدادی جذاب و گیرا برای مخاطبان. هر زمان که اقدامی کوچک بر روی یک طراحی سایت و اپلیکیشن انجام می‌دهید و از طرف آن ها پاسخی دریافت می کنید، در واقع میکرو اینترکشن رخ داده است. هنگامی که صفحه توییتر خود را رفرش می‌کنید و صدایی کوچک می شنوید، میکرو اینتراکشن رخ داده است. یا هنگامی که فیسبوک خود را چک می‌کنید، آیکون قرمز کوچک موجود تعداد پیام های شما را می شمارد نیز میکرو اینترکشن رخ داده است.

موارد ذکر شده، رایج ترین موارد استفاده از میکرو اینترکشن است، اما در سال 2019، بسیاری از وب پیج ها تجربیات تعاملی بیشتری را در طراحی سایت خود به کار گرفته‌اند. حرکت انیمیشن‌ها، زنگ‌ها و خیلی موارد دیگر. در کل، استفاده از این روش راهی برای جذب مخاطبان در طراحی سایت است و با استفاده از آن می توان اطلاعات خود را به کاربران انتقال داد و کاری کنید تا مخاطبان شما بتوانند اقدامات و اهداف شما از ایجاد وب سایت مورد نظر را به خوبی درک کنند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/web-design-trends-2019-part-three/