سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت دوم )

از آن جایی که سن ها، با قابلیت خوانایی بالای خود، برای بسیاری از طراحی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند، برند های بیشتری هرروزه از سریف های برجسته بیشتری در سایر جنبه های طراحی خود مانند سرتیتر و Call out ها استفاده می کنند.

دلیل خوبی برای انجام این کار وجود دارد: سریف ها به این جهت طراحی شده اند که در تزئین و زیبایی طراحی سایت نقش داشته باشند و آن ها را برای تاکید بر روی نوشته خاص مناسب می سازد.

گرچه سریف ها اغلب با ویژگی ها و تکنولوژی های گذشته در ارتباط است، اما دارای کاراکتر زیادی هستند و بیشتر از چیزی که فکر کنید مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال سریف های دایره شکل را در نظر بگیرید که در برندینگ MailChimp نقش به سزایی ایفا می کنند، یا بهتر است به طراحی سایت مدیوم نگاهی بیندازید که باعث ایجاد نگاهی مدرن به این وب سایت می شود.

2. پالت های سیاه و سفید

رنگ، یکی از مهم ترین شاخصه ها در طراحی سایت است. رنگ باعث ایجاد خلق و خوی خاص، یکپارچگی نام تجاری یا برند می‌شود و از طریق یک رابط و واسطه، باعث ایجاد ویژگی های بصری خاصی برای بازدیدکنندگان و مخاطبان طراحی سایت می‌شود.

در سال 2019، طراحی سایت سیاه و سفید جالب تر و بی نظیر تر از همیشه به نظر می رسد و وب سایت های زیادی آن را برای بخش طراحی خود به کار می گیرند.

رنگ، به آن معناست که ما جهان اطراف خود را با ذرات نور جذب می کنیم. هنگامیک ه هیچ رنگی را مشاهده نمی کنیم، دنیای متفاوتی را می بینیم: بافت ها و اشکال موجود در محیط اطراف واضح تر می شود و جهان اطراف ما به طور قابل ملاحظه‌ای با سرعت کم تری رو به جلو حرکت می کند.

رنگ سفید به تنهایی نماد پاکیزگی و خلوص است، در حالی که ترکیب سیاه و سفید با یکدیگر بسیار قوی و نماد استحکام است. اگر این رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید، منظره های کاملا قابل توجه و نگاهی متفاوت به دست می‌آورید.

بیشترین تاثیری که ترکیب رنگ سیاه و سفید می تواند داشته باشد، ترکیب آن ها با حداقل رنگهای دیگر است. افزودن رنگی دیگر، نه تنها باعث کاهش میزان یکپارچگی رنگ سیاه و سفید می شود؛ بلکه قادر است تا نقاط مد نظر و کال تو اکشن طراحی سایت را نیز افزایش دهد.

3. اشکال طبیعی و ارگانیک

گرچه صفحات وب به طور معمول برای گرید های سیستماتیک طراحی می‌شود، اما طراحان رفته رفته به سمت اشکال طبیعی و خطوط صاف حرکت می کنند. ساختارهای هندسی مانند مربع، مستطیل و مثلث با گوشه های تیز خود باعث ایجاد حس ثبات و آرامش می شوند، اما روندهای رایج در سال 2019 بیش از پیش مفاهیم مربوط به احساس دسترسی راحت تر و آسایش بیشتر را مورد تمرکز قرار می‌دهند.

از آنج ایی که اشکال آلی بیا ارگانیک به طور طبیعی ناقص و نامتقارن هستند، می توانند عمق خاصی را به طراحی وب ارائه دهند که باعث می شود عناصر صفحه برجسته تر نمایش داده شوند. این اشکال در طبیعت مستقر هستند. برای درک بهتر این شکل ها می توانید به اشکال خمیده درختان و تپه ها فکر کنید، اما این عناصر می توانند به وسیله کارهایی که توسط انسان ها انجام می شوند، مانند پاشیدن رنگ ها به صورت تصادفی نمایان شوند. هدف مورد نظر در این قسمت، این است که طراحان وب کاری کنند تا کاربران احساس خوبی داشته باشند و از طریق حرکت در طراحی سایت و توجه به طراحی آن، جذب وب سایت مورد نظر شوند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/web-design-trends-2019-part-two/