سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شخصی سازی و رتبه بندی موتورهای جستجو

سالها پیش، همه افراد دقیقا نتایج جستجو مشابه و یکسانی را می دیدند. ولی امروزه، هیچ کس دقیقا همان نتایج جستجو را نمی بیند، نه در گوگل، نه در بینگ. حتی پنجره های مرورگر شخصی نیز، به نوعی به یک تجربه شخصی تبدیل می شود.
این به این معنی نیست که تمامی افراد نتایج جستوجو کاملا متفاوتی دارند. بلکه، هنوز مشترکات زیادی وجود دارد. و افراد بسیاری لیست های "عمومی" را در لیست جستوجو مشاهده می کنند. اما بعضی از لیست ها نیز وجود دارند که وابسته به دلایلی مثل اینکه، جست وجو گر چه کسی است، کجا زندگی می کند و چگونه در حال وب گردی است، ظاهر می شوند.

کشور

یکی از ساده ترین عوامل رتبه بندی فردی برای درک این مسئله این است که مردم نتایج مربوط به کشورشان مشاهده می کنند.
شخصی که در آمریکا عبارت "فوتبال" را جستجو می کند واضح است که نتایج مربوط به فوتبال آمریکا را دریافت کند؛ و شخصی که در انگلیس همان عبارت"فوتبال" را جستوجو کند، قطعا لیست نتایج متفاوتی با فرد قبلی دارد و اطلاعات مربوط به کشور خود را دریافت می کند.
اگر سایت شما به یک کشور خاص مرتبط نباشد، پس از آنکه شخصی سازی برای هر کشور اتفاق می افتد، فرصت کمتری برای نشان داده شدن دارید. اگر اطلاعات وب سایت شما مربوط به کشوری خاص است این ارتباط را ایجاد کنید، با این کار روی سئو بین المللی خود کار کرده اید.

محل سکونت

موتورهای جستجو شخصی سازی را در سطح کشور متوقف نمی کنند. بلکه نتایج را مطابق با شهر یا منطقه شهری بر اساس مکان کاربر نیز مطابقت می دهند.
همانطور که با شخصی سازی کشور، در لیست جستوجو کشور مربوطه ظاهر می شوید، پس این عمل را برای شهر و محل سکونت خود نیز انجام دهید.

تاریخچه شخصی

جست و جو گر معمولا از لیست نتایج جست و جو روی چه سایت هایی کلیک کرده ؟ و چه سایت هایی را به طور منظم بازدید می کند؟
این نوع از تاریخچه شخصی به منظور استفاده از تغییر نتایج به دست آمده از سوی Google و Bing است. به غیر از شخصی سازی کشور و شهر، هیچ راه آسان دیگری برای سعی در اینکه خود را مرتبط با موضوع نشان دهید، وجود ندارد.
به یاد داشته باشید، کاربری که برای اولین بار وارد وب سایت شما می شود، احساس اولیه او و نام تجاری شما بیشتر از همه چیز اهمیت دارد. هنگامی که یک کاربر بر روی یکی از نتایج جستجو کلیک می کند، به دنبال یک تجربه عالی است که دوباره به آن وب سایت باز گردد.اگر این حس را تجربه کند، با گذشت زمان، ممکن است نام تجاری شما را در نتایج جستجو مشاهده کند، و روی آن کلیک کند حتی اگر در آن لیست، نام سایت شما زیر سایت های دیگر قرار گرفته باشد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/personalization-search-engine-rankings/