سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قدم های کوچک گوگل برای کسب درآمد بیشتر از Google Assistant و Goo

با وجود این که در حال حاضر هیچ تبلیغی در این لیست محلی سئو وجود ندارد، بسیار آسان است تا شرکت گوگل بخواهد مبلغی بابت گواهی گارانتی خود از افراد درخواست کند یا برای تبلیغ کنندگان سرویس های محلی سئو را از یک اسپانسر استفاده کند.

گوگل اسمارت

برای شرکت گوگل بسیار آسان است تا بخواهد اسپانسرهایی برای بخش جستجوی سئو یا تبلیغات بر روی صفحه نمایش های خود نشان دهد. این مدل، به احتمال زیاد حداقل آسیب را به کاربران سئو خواهد رساند. این مدل هم اکنون عرضه نشده است، اما بازاریابان باید برخی تبلیغات درون صفحه ای را برای تجارت خود پیش‌بینی کنند تا آن را بر روی صفحه نمایش هوشمند سئو ی گوگل در آینده نزدیک نمایش دهند .

یکی از تحلیل گران سئو تخمین زده است که شرکت گوگل بیش از 50 میلیون دستگاه Home Hub Smart را در سطح جهان به فروش رسانده است و 43 میلیون از این دستگاه ها تنها در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیدند. صفحه نمایش هوشمند سئو ی گوگل به نظر می‌رسد دارای بهترین بلندگوی هوشمند سئو در میان دستگاه های مشابه باشد که رقیب جدی آمازون اکو محسوب می شود.

انواع دیگر تبلیغات

تقریبا دو سال پیش شرکت گوگل آگهی صوتی برای فیلم "دیو و دلبر" اجرا کرد که توسط کاربران سئو مورد استقبال زیادی قرار گرفت. شرکت گوگل اعلام کرد که آگهی های صوتی منتشر شده تبلیغات نیست اما به نظر می رسد که آگهی های منتشر شده بخشی از همکاری شرکت گوگل با دیزنی در سئو بوده است. اما از آن زمان تا به حال تبلیغات مشابه دیگری از طرف کمپانی گوگل منتشر نشده است.

اما اگر شرکت گوگل این تبلیغات را بار دیگر در دسترس مردم قرار دهد، به احتمال زیاد تبلیغ کنندگان زیادی از آن استقبال خواهند کرد و حاضرند مبالغ زیادی برای نمایش تبلیغات خود توسط شرکت گوگل پرداخت کند. تئوری فرضی نیز وجود دارد که شرکت گوگل قصد دارد بخشی خاص از صفحه‌نمایش هوشمند سئو ی خود را به بخش تبلیغات اختصاص دهد تا تبلیغ کنندگان بتوانند آگهی های خود را به نمایش بگذارند و شرکت گوگل نیز از این راه کسب درآمد کند.

اگر قبول کنیم که سهم شرکت گوگل از بازار بلندگوهای هوشمند تنها 25 درصد است، با این وجود این جمله به معنای آن است که بیست و پنج میلیون دستگاه در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این دستیار صوتی سئو را بر روی گوشی‌های هوشمند خود نیز به کار می‌گیرید، عدد ذکر شده به بیش از یک میلیارد می‌رسد.

همان طور که اخیراً نمایش تبلیغاتی در گوشی های اندروید نشان می دهد شرکت گوگل قصد دارد از آگهی های منتشر شده بر روی دستیار صوتی خود و صفحه اصلی گوگل کسب درآمد کند. علاوه بر ایده های واقعی و فرضیه های ذکر شده، گزینه های دیگری وجود ندارد که در این مقاله از قلم انداخته شده باشد. با این وجود بازاریابان باید از شرکت گوگل انتظار داشته باشند که در سال آینده آزمایش و گزینه های تبلیغاتی بیشتری را برای دستیاران های صوتی خود انجام دهد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/searchengineland-com-google-takes-baby-steps-to-monetize-google-assistant-google-home-part-two/