سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قدم های کوچک گوگل برای کسب درآمد بیشتر از Google Assistant و Goo

شرکت گوگل قصد دارد اقدام های جدیدی برای کسب درآمد بیشتر از این دو محصول خود بردارد.

شرکت گوگل هم اکنون نگرانی از بابت کسب درآمد تبلیغاتی از گوگل اسیستنت و گوگل هوم ندارد؛ بلکه این کمپانی تمرکز خود را بر روی کسب سهام بیشتر بازار سئو قرار داده است. با این وجود، این شرکت در حال افزودن بخش تبلیغات پرداختی به درون گوگل اسیستنت بر روی تلفن های هوشمند اندروید است. این شرکت همچنین شروع به کسب درآمد بیشتر از گوگل هوم کرده است.

تبلیغات در نتایج دستیار

در ماه فوریه، شرکت گوگل شروع به آزمایش آگهی‌ها در نتایج در تلفن همراه کرد. در اوایل ماه آوریل، شرکت گوگل به طور رسمی تبلیغات را در شرایطی که نتایج جستجوی سئو در وب وجود دارد معرفی کرد: در صورت لزوم این نتایج ممکن است حاوی آگهی های موجود در جستجو باشد. تفاوت جست و جو به این شکل این است که در جستجوی کلی سئو نسبت به جستجوی انجام گرفته توسط دستیار صوتی تبلیغات بیشتری نمایش داده می شود.

تبلیغات صوتی در قسمت یوتیوب موزیک

هفته گذشته شرکت گوگل تصمیم گرفت تا به صاحبان بلندگوی هوشمند خود اجازه دسترسی به نسخه رایگان یوتیوب موزیک را ارائه دهد که این نسخه رایگان از تبلیغات پشتیبانی می کند. نسخه نهایی که بدون تبلیغات ارائه می شود ماهانه 9.99 دلار هزینه دارد.

یکی از راه های مقایسه این ویژگی سئو با نسخه رایگان آمازون موزیک بر روی دستگاه های الکسا این است که شرکت گوگل قصد دارد روابط سئو ی خود را با این محصول افزایش دهد. اما، یکی دیگر از اهداف شرکت گوگل این است که کاربران خود را تشویق کند تا نسخه پرداختی یوتیوب موزیک را تهیه کنند تا بتواند پاداش بیشتری از تبلیغات خود به دست آورد. نسخه رایگان یوتیوب موزیک در حال حاضر بر روی گوگل هوم یا سایر بلندگوهای هوشمند گوگل قابل دسترس است و می توان در آمریکا، اروپای غربی، ژاپن و استرالیا از آن استفاده کرد.

درآمد حاصل از معاملات

شرکت گوگل پیشنهاد کرد که از طریق هزینه های مرتبط با معاملات سئو به وسیله گوگل هوم و گوگل اسیستنت کسب درآمد کنند. این درآمد به طور حتم از طریق گوگل اکسپرس و سفارشات رخ داده است، اما گوگل اکسپرس در رسیدن به این هدف با مشکلاتی روبرو شده است و به تازگی فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ والمارت را به عنوان مشتری سئو ی خود از دست داده است. گرچه هنوز بیش از هزار خرده فروش و فروشگاه اینترنتی در سایت خود دارد.

گوگل پی یکی دیگر از راه هایی است که این کمپانی سعی کرده است از طریق گوگل اسیستنت یا گوگل کروم و معاملات انجام گرفته در آن کسب درآمد کند. گوگل پی در حال حاضر هزینه های بازاریابی و سئو ی خود را پرداخت نمی کند. با این حال ممکن است این روش در طول زمان تغییر کند.

خدمات محلی گوگل، زیرمجموعه‌ای از لیست خدمات محلی سئو ، در نیاز به پاسخ افراد بر روی گوگل هوم و گوگل اسیستنت ارائه می شود. در حال حاضر هیچ گونه تبلیغاتی برای این مجموعه نمایش داده نشده است. با این حال، بازرگانان باید از طریق برنامه موجود، گواهی تضمین خود را ارائه دهند یا آن را از طریق Porch یا HomeAdvisor تهیه کنند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/searchengineland-com-google-takes-baby-steps-to-monetize-google-assistant-google-home/