سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت با اهداف مورد نظر ( قسمت سوم )

طراحی سایت خود را برای مخاطبان مناسب انجام دهید

تمامی افراد ممکن است مشتریان بالقوه باشند، اما همواره مخاطبانی وجود دارند که از سایر افراد متمایز هستند. این مخاطب احتمالا تحت تاثیر محصولات یا خدماتی قرار گرفته است که طراحی سایت شما سعی در تبلیغ آن دارد. بنابراین بهتر است تمرکز خود را بر روی جذب آن مخاطبان بگذارید.

تمام موارد طراحی سایت مانند تبلیغات، طراحی محصول، نگاه کلی و احساسات ودیدگاه های صورت گرفته از وب سایت برای گروهی خاص از مردم شکل گرفته اند. طراحی سایت مربوط به فروش موتو سایکل، ممکن است افراد بالغی که بین 20 و 45 سال سن دارند و درآمد آن ها 50 هزار دلار در سال است را هدف گرفته باشد. هدف این طراحی سایت ها گروه خاصی از مردم است و ممکن است افرادی با این شرایط محصولات این طراحی سایت را خریداری کنند، اما مسئله ای که واضح است این است که گروه ذکر شده هدف اصلی شما است. به همین ترتیب، یک طراحی سایت شخصی دارای مخاطبانی کوچک تر با دامنه ی وسیع سنی است.

اگر تصور می کنید مشتریان برای ثبت نام در طراحی سایت نیاز به ارائه مشخصات کامل مالی و شخصی دارند، با این کار حرفه ای بودن خود را زیر سوال می برید.

جذب مشتری

مشتریانی که مایل به پرداخت مبالغ متفاوت برای استفاده از خدمات و محصولات شما در طراحی سایت هستند، تمایل دارند تا جای امکان از کم ترین اطلاعات در رابطه با خود استفاده کند تا زمانی که بتوانند در رابطه با محصولات و خدمات شما تحقیقات کافی را انجام دهند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. هر چقدر بر روی دریافت اطلاعات در طراحی سایت بیشتر از کاربران پافشاری کند، آن ها سریع تر طراحی سایت شما را ترک می‌کنند و از استفاده از خدمات و محصولات شما پشیمان می‌شوند. مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد هر چقدر فیلدهای کمتری در فرم ثبت‌نام طراحی سایت وجود داشته باشد، افراد مورد نظر تمایل بیشتری به ثبت نام در طراحی سایت نشان می‌دهند. پس چرا این کار را برای آن ها آسان نمی کنید؟

اگر قصد پیشنهاد Free Trial یا آزمایش رایگان را دارید، در صورت عدم دریافت اطلاعات کارت بانکی، مشتریان تمایل بیشتری به استفاده از این خدمات نشان می دهند. اگر خدمات ذکر شده بر اساس وب طراحی شده است یا قابل دانلود شدن است، بنابراین نیاز نیست تا آدرس فیزیکی خود را نیز وارد کنند.

فرم جمع آوری اطلاعات

البته شما برای فراهم کردن خدمات یا محصولات خود برای کاربران نیاز به چندین مورد از اطلاعات دارید، البته سعی کنید این اطلاعات را در طراحی سایت تا حد امکان خلاصه و کوتاه نگه دارید. بهتر است این فرم را برای خود نیز امتحان کنید و اطلاعات خود را در آن وارد کنید تا ببینید که ارائه این حجم از اطلاعات برای شما خوشایند است یا خیر. تنها اطلاعات ضروری را از آن ها در طراحی سایت درخواست کنید و اگر می توانید برخی اطلاعات را به آینده موکول کنید و آن را در فرم ابتدایی ثبت نام نگنجانید. برای درک بیشتر فیلد ثبت نام، همواره ترافیک طراحی سایت خود را در قسمت صفحه ثبت نام مورد بررسی قرار دهید.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/design-websites-goal-part-three/