سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه حل Signed Exchange شرکت گوگل ( قسمت سوم )

برای استفاده از ویژگی جدید URL در سئو ، ناشران باید یک Signed Exchnge ایجاد کنند که نیاز به اخذ یک گواهی دارد، که بر خلاف گواهی ssl است. پس از اخذ گواهی ذکرشده برای سئو ، AMP کش شده، دامنه url منتشرکنندگان را نشان می دهد.

(نشانی وب[1] یا مکان یکنواخت منبع (به انگلیسی: Uniform Resource Locator) یا یوآرال (به انگلیسی: URL) مشخص‌کننده? موقعیت مکانی و نحوه? واکشی یک منبع در اینترنت یا شبکه‌هایی مشابه اینترنت است. این مفهوم با یوآرآی تفاوت می‌کند.[2] یوآراِل در سال 1990 توسط تیم برنرز-لی بعنوان بخشی از یوآرآی ساخته‌شد.)

مزایای تجزیه و تحلیل و برند

اولین شریک و همکار گوگل در پروژه مذکور برای سئو ، شرکت کلادفر است که مزایای پیش بینی شده زیادی را در این مشارکت به دست می‌آورد:

نام تجاری

منتشرکنندگان سئو قادر خواهند بود تا ترافیک AMP خود را مستقیماً به دامنه وب سایت اولیه انتقال دهند.

تجزیه و تحلیل های آسان

تمامی بازدیدکنندگان، AMP یا سایر افراد، می توانند در دامنه یکسان سئو همکاری کنند.

فضای بیشتر برای محتوا

ناشران سئو از طریق حذف نوار خاکستری AMP، فضای اضافی در بالای صفحات خود برای تبلیغات یا نام تجاری خود در اختیار دارند.

کاهش میزان Bounce Rate

بازدیدکنندگان سایت برای سئو ممکن است اعتماد بیشتری به url های ناشران داشته باشند و تمایل بیشتری به بازدید و باقی ماندن در دامنه های مورد نظر داشته باشند.

(نرخ دفع کاربر (انگلیسی: Bounce rate) یک اصطلاح در زمینه بازاریابی آنلاین و سئو است.

نرخ دفع، به‌طور معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه سئو از سایت خارج می‌شوند و نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است. هر چه درصد بانس ریت در سئو کمتر باشد بهتر است.

اگر درصد پرش کاربران یا بانس ریت بالا باشد به این معناست که بازدیدکننده‌های بیشتری بعد از وارد شدن به سایت و بررسی یک صفحه سئو به بازدید سایر صفحات تشویق نشده یا مورد جذابی برای حفظ کاربر در سایت وجود نداشته و کاربران بیشتری بلافاصله بعد از ورود سایت را ترک کرده‌اند.)

کلادفر، در حال حاضر تنها شبکه تولید محتوا است که با AMP Signed Exchange کار می‌کند، اما چندین رقیب برای این شرکت وجود دارد که شاید به سرعت وارد میدان رقابت سئو شوند.

شرکت کلادفر اعلام کرد که مشتریان فعلی می توانند این ویژگی سئو را از طریق یک کلیک بر روی داشبورد های خود فعال کنند و به آن ها قول داد که خواسته های آن ها در طی چندین هفته آینده تحویل داده خواهد شد.

شرکت گوگل در نهایت آن چه را که ناشران سئو درخواست کرده اند به آن ها تحویل داده است و این رخداد از هنگامی اتفاق افتاده است که AMP معرفی شده است. به کارگیری و استفاده از مزایای آن تا چه حد برای کاربران آسان خواهد بود و آیا می‌توانند استفاده از آن را به طور کامل درک کنند؟ در آینده نزدیک به این سوالات سئو پاسخ خواهیم داد. پرسش دیگری که در ذهن بسیاری از کاربران از این است که آیا این ویژگی سئو بر روی مرورگر هایی که بر روی پلتفرم کرومیوم ساخته نشده‌اند نیز اجرا خواهد شد یا خیر.

تمامی این سوالات در آینده نزدیک توسط شرکت گوگل و همکاران کلادفر پاسخ داده خواهد شد، اما به نظر می رسد که شرکت گوگل به زودی قادر خواهد بود تا url های واقعی را در AMP به کاربران خود تحویل دهد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/google-announces-signed-exchange-solution-to-deliver-amp-speed-to-publisher-urls-part-three/