سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه حل Signed Exchange شرکت گوگل ( قسمت دوم )

تاریخچه کوتاه از AMP

شرکت گوگل AMP را در سال 2015 به عنوان پروژه ای مربوط به منابع باز در سئو ایجاد کرد تا سرعت بارگذاری صفحات را در دستگاه های تلفن همراه افزایش دهد و موفق شد تا عملکرد سئو ی وب سایت ها در تلفن همراه را به طور چشمگیری افزایش دهد. شرکت گوگل به شدت نگران اپلیکیشن های قرار گرفته بر روی موبایل بود که تحت تاثیر ترافیک وب برای سئو قرار گرفته بودند و قصد داشت تا راهی برای تشویق مجدد مردم به استفاده از وب سایت بر روی موبایل پیدا کند. در فوریه سال 2016، شرکت گوگل صفحات AMP را درون نتایج جستجوی سئو ی موبایل به کار گرفت.

(AMP یک پروژه تحت نظر گوگل در سئو است که هدف آن افزایش سرعت ارائه محتوا با استفاده از کدهای ساده مانند AMP HTML در صفحه ابزارهای کوچک مانند موبایل می باشد. به عبارت ساده تر، AMP در سئو یک راهی برای ایجاد صفحات وب برای محتوای استاتیک و به صورت HTML ( صفحاتی که بسته به رفتار و عملیات کاربر تغییری نمی کنند) است که باعث بارگذاری سریع آن ها می گردد و بر روی سئو تاثیر می گذارد .

یکی از مکان هایی که AMP استفاده می شود در پروژه سئو ی تولید سریع مقالات فیس بوک است که با این تکنولوژی فیس بوک می تواند محتوای نویسندگان خود را به صورت مستقیم از طریق خبرنامه ارسال نماید که محتوای سئو سریع تر از بارگذاری یک صفحه در موبایل، به نمایش داده می شوند.

AMP از فریم ورک اپن سورس استفاده می کند و به همین دلیل دیگر شرکت ها برای تولید محتوای سئو و صفحات HTML خود از به راحتی می توانند از این فریم ورک استفاده کنند)

به دلیل این که اغلب منتشر کنندگان سئو و وب سایت های آن ها برای موبایل بهینه سازی نشده بودند، AMP نیازمند تجزیه و تحلیل های زیادی بود. برای بارگذاری سریع تر صفحات سئو ، شرکت گوگل نیاز داشت تا همه موارد را از پیش Render کند و از این ساختار استفاده کند. با این روش، شرکت گوگل موفق شد تا صفحات را با سرعت بیشتر درون دستگاه های موبایل بارگذاری کنند، گرچه این ویژگی سئو گاهی اوقات مورد بحث قرار می‌گرفت و برخی افراد با آن مخالفت می کردند.

چرا ناشران باید Signed Exchange کنند؟

Signed Exchange چیست؟ در ادامه با این تکنولوژی سئو و توصیف آن توسط شرکت گوگل همراه هستیم.

Signed Exchange در واقع زیر مجموعه ای از فناوری در حال ظهور به نام Web Package است که ناشران سئو را قادر می‌سازد تا محتوای خود را به صورت قابل حمل، یعنی برای توزیع مجدد توسط افراد دیگر در دسترس قرار دهند، در حالی که یکپارچگی و اصل محتوای سئو حفظ می‌شود. محتوای قابل حمل دارای مزایای فراوانی از جمله ارائه سریع تر محتوا برای تسهیل اشتراک آن بین کاربران و تجربیات اینترنتی ساده تر است.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/google-announces-signed-exchange-solution-to-deliver-amp-speed-to-publisher-urls-part-two/