سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جستجو برای اطلاعات، جهت ها، تجارت های محلی در دستیارهای صوتی

جستجو برای اطلاعات، جهت ها، تجارت های محلی بیشترین موارد استفاده از دستیارهای صوتی سئو هستند

نتایج جستجوی سال گذشته سئو توسط شرکت مایکروسافت، نشان می دهد که استفاده کنندگان از دستیاران صوتی از 23 درصد به 45 درصد افزایش داشته‌اند.

طبق گزارش های جدید مایکروسافت، حدود سه چهارم، یعنی 72 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند از دستیارهای دیجیتالی استفاده می کنند. این یافته ها بر اساس دو نظرسنجی که یکی از آن ها در سال 2018 انجام شد و دیگری در سال 2019 پیگیری شد اعلام شده است. این مطالعه همچنین نشان داد که 35 درصد از جمعیت شرکت کننده در این نظرسنجی از سخنران هوشمند جستجوی صوتی سئو استفاده کرده‌اند.

کدام شرکت ها بیشترین میزان استفاده را داشته اند ؟

شرکت گوگل و اپل بیشترین میزان استفاده از این دستیاران صوتی سئو را داشته‌اند. گزارشات انجام شده نشان داد که سیری و دستیار صوتی گوگل حدود 36 درصد، دستیار صوتی الکسا 25% و کورتانا 19 درصد این آمار را به خود اختصاص داده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق از دستیار صوتی سئو ی کورتانا بر روی دسکتاپ خود استفاده می‌کنند. دستیار صوتی گوگل هم اکنون در بیش از یک میلیارد دستگاه قابل دسترس است و شرکت آمازون در فروش این دستگاه ها بسیار موفق عمل کرده است.

درست مانند بسیاری از گزارش های سئو که دستیاران صوتی را مورد بررسی قرار می دهند، این گزارش نیز گاهی اوقات نمی تواند راهنمایی های دقیق و واضحی برای کاربران خود ارائه دهد و تفاوت دقیق بین بلندگو های هوشمند و استفاده از تلفن های همراه هوشمند را مشخص کند. اما این گزارش سئو زمان قابل توجهی را بر روی بحث در رابطه با استفاده از این دستیاران هوشمند صرف کرده است.

موارد جست و جو شده

در ادامه، شرکت مایکروسافت میزان استفاده از دستیاران صوتی سئو و مواردی که اکثریت کاربران در این دستگاه ها جستجو می کنند را به صورت گزارشی منتشر کرده است که آن را با یکدیگر مشاهده می کنیم:

  • جستجو برای Facts یا واقعیت ها 68%
  • درخواست مکان یابی 65%
  • جستجو برای کسب و کار 47%
  • تحقیق در مورد محصولات یا خدمات 31%
  • اضافه کردن موارد به سبد خرید 26%
  • خرید 25%
  • تماس با سرویس یا خدمات پشتیبانی از مشتری 21%
  • ارائه بازخورد برای یک محصول یا خدمات 19%

از پاسخ های منتشر شده در این لیست سئو ، مقایسه محصولات و خدمات نشان می‌دهد که پاسخ دهندگان به طور گسترده‌ای در مورد استفاده از این دستیار صوتی سئو نظر داده‌اند. در عوض، عدم وجود پاسخ هایی مانند چک کردن آب و هوا یا پخش کردن موسیقی در این لیست سئو کمی عجیب به نظر می رسد.

نتایج به دست آمده

مطالعه انجام گرفته در سئو نشان داده است که 80 درصد افراد از استفاده از این دستیاران به طور کامل راضی هستند و تجربه های خوبی از آن ها به دست آورده اند، در حالی که 14 درصد این افراد نظر خاصی نسبت به استفاده از این محصولات سئو ارائه ندادند و 6 درصد این افراد عدم رضایت خود را نسبت به این محصولات نشان داده‌اند.

در خصوص مالکیت این دستگاه ها، در نتیجه جستجویی که در سال 2018 در مورد سئو انجام گرفت نشان داد که 23 درصد پاسخ دهندگان صاحب این دستگاه ها بودند. این عدد در سال 2019 به 45 درصد افزایش یافته است. بر اساس میزان محبوبیت این دستگاه ها در ایالات متحده آمریکا، این آمار و ارقام نشان دهنده این است که امروزه 112 میلیون از افراد آمریکایی حداقل از یکی از انواع بلندگو های هوشمند سئو استفاده می‌کنند، در حالی که 26 درصد آمریکایی ها نیز اعلام کردند که قصد دارند امسال یکی از این محصولات را خریداری کنند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/searching-for-facts-directions-local-businesses-are-top-digital-assistant-use-cases-says-survey/