سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا شرکت گوگل بابت مشکل پیش آمده باید از کاربران خود عذر خواهی ک

گوگل قصد ندارد تا بخشی از شاخص‌های سئو ی خود را از بین ببرد، آن ها برای راه‌حل آن بسیار تلاش کردند و اعلام کردند که اشکالات فنی برخی اوقات اتفاق می افتد و هیچ کدام از این رخدادها به صورت عمدی رخ نداده است. شرکت گوگل همچنین اعلام کرد که اخبار مربوط به سئو را به صورت عمدی پنهان نکرده است؛ بلکه عدم انتشار این اخبار اشتباهی است که از سوی آن ها رخ داده است. اشتباهات در هر دو مبحث ارتباطات و اشکالات فنی رخ می دهد. بنابراین شرکت گوگل رسما اعلام کرد که بابت اتفاقات اخیر پیش آمده در سئو متاسف هستند.

اما آیا معذرت خواهی کافی است؟

آیا تولیدکنندگان محتوای سئو ، جستجوگرها، مدیران وبلاگ توسعه دهندگان و ... لایق رفتاری بیش از عذرخواهی هستند؟ پاسخ این سوال مثبت است. اغلب افراد متوجه هستند که شرکت گوگل یک سرویس رایگان است و در حال حاضر به افراد اجازه می دهد که از ترافیک سئو ی آن استفاده کنند تا وب سایت های خود را در فهرست جستجوی سئو ی گوگل قرار دهند. اما زمانی که شرکت گوگل ارسال رایگان ترافیک سئو ی خود به افراد را متوقف کند و این کار را به صورت اشتباه یا به طور هدفمند انجام دهد، چه انتظاراتی از شرکت گوگل داریم؟

شفافیت

حداقل کاری که شرکت گوگل می تواند انجام دهد این است که شفافیت بیشتری در مورد مسائل پیش آمده در سئو داشته باشد. به عنوان مثال، با اشکال نمایه سازی یا ایندکسینگ سئو ی پیش‌آمده، شرکت گوگل عذرخواهی کرد و افراد را در جریان وضعیت مشکل پیش آمده قرارداد، اما به صورت دقیق اعلام نکرد که این مشکل چه تاثیری در آمار و ارقام جستجوهای انجام گرفته در سئو داشته است یا تأثیر آن در سایت های به خصوص و شخصی به چه صورت بوده است. در واقع، ابزار گزارش دهی کنسول جستجوی سئو ی گوگل در حال حاضر گزارشات خود را مبنی بر وب سایت های به خصوص و شخصی منتشر کرده است.

جان مولر از شرکت گوگل در ویدیویی اعلام کرده است که شرکت گوگل هم چنان باید محبوبیت خود را بین کاربران حفظ کند و این کار را با انجام دادن مراحل زیر طی کند:

  • چه اشتباهی در سئو رخ داد؟
  • مراحل رسیدگی به اشتباهات سئو
  • از چه زمانی این اشتباهات سئو افزایش پیدا کرد؟
  • تصویر کلی مشکلات پیش آمده چه بود؟

او همچنین اعلام کرد:

از نظر من، در ابتدا نیاز است تا صبر کنیم و ببینیم که این مشکلات چه تاثیراتی در سئو به همراه داشته اند و سپس موضوع مد نظر این است که آیا می توانیم در رابطه با آمار و ارقام مشکلات پیش آمده صحبت کنیم یا قادر نیستیم تا آمار و ارقام مشخصی را به کاربران خود برای سئو ارائه دهیم. چه نوع از آمار و ارقامی برای مشکلات پیش آمده منطقی به نظر می رسد. این سوالات در مورد مشکلات سئو همچنان در ذهن کاربران و کارکنان شرکت وجود دارد.

شرکت گوگل همچنین اعلام کرد که بسیاری از افراد در شرکت گوگل از مشکلات پیش آمده ی سئو آگاه هستند و همواره در رابطه با آن بحث و گفت و گو می کنند، اما چه اتفاقی رخ خواهد داد. آن ها چگونه می توانند این مشکل سئو را درست کنند و باعث خشنودی تولید کنندگان محتوای سئو شوند؟ زیرا این افراد بخشی حیاتی در اکوسیستم گوگل هستند. این سوالات باید به وضوح پاسخ داده شوند تا بتوانند تا حدی باعث رفع ناراحتی کاربران درباره ی سئو شوند.

هنگامی که از جان مولر پرسیده شد که آیا شرکت گوگل بابت مشکلات پیش آمده عذرخواهی خواهد کرد، او پاسخ داد:
"من هیچ ایده ای ندارم. می دانم که افراد زیادی درگیر این مشکل سئو شده‌اند" اما او همچنین اضافه کرد که: مشکلات فنی گاهی اوقات رخ می دهد و سئو ی هیچ وب سایتی از این قاعده مستثنا نیست. او همچنین اعلام کرد که این مشکل تنها یک طرفه نیست و شرکت گوگل را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/does-google-owe-us-more-than-just-an-apology-over-de-indexing-part-two/