سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابط کاربری مترو (Metro User Interface) - قسمت پنجم

ثبت اختراع این رابط کاربری برای شرکت مایکروسافت بسیار مهم و خوشایند است. در واقع، در آینده ی نزدیک رابط کاربری محصولات اصلی این شرکت بر اساس این مفهوم و رابط کاربری خواهند بود. ویندوز فون، ایکس باکس و ویندوز 8 نمونه ای از این موارد هستند. به علاوه، این رابط کاربری در طراحی سایت سطحی متفاوت از حفاظت و امنیت را در برابر رقبای خود ایجاد کرده است.

برای مثال، شرکت گوگل هم‌چنان شاخص های متفاوتی از رابط کاربری مترو را از شرکت مایکروسافت تقلید می کند.

مثال هایی از رابط کاربری مترو در طراحی سایت

چندین طراحی سایت را جمع آوری کرده ایم که در آن ها از سبک مترو استفاده شده است. در اغلب آن ها، ویژگی های این رابط کاربری در قسمت عنوان دیده می‌شود، اما بهتر است به جنبه های دیگر طراحی سایت ، مانند نوشته ها، تصاویر و آیکون و اینفوگرافی نیز نگاهی بیندازیم.

Windows UI Concept

Metro Dashboard

Windows 8 Day Mode

Windows 8 Night Mode

Zepppelin

Metro Dribbble

Metro web

Metro Style Form

Experiment with Metro UI

Portfolio

Metrofy

Metro – Personal Portfolio HTML5/CSS3 vCard

MetroStyle

Pressboard – Responsive Social Magazine Theme

Matrix – Responsive WordPress Theme

Windows Phone UK

WinRumors

The Verge

نتیجه گیری

بسیاری از افراد معتقدند که شرکت مایکروسافت طراحی قابل توجه و جالبی را انجام داده است. می توان در رابطه با بسیاری از مزایا و معایب این رابط کاربری طراحی سایت صحبت کرد، اما باید با این نکته موافقت کنیم که محیط این رابط کاربری بسیار جالب است و از همه مهم‌تر، سیستم اجرایی مایکروسافت دارای شاخصه ها و ویژگی های مخصوص به خود است که این ویژگی، آن را از سایر رقبا متمایز می سازد. همچنین باید این نکته را در ذهن داشته باشیم که این سیستم، بسیار جوان و تازه کار است و به صورت فعال در حال رشد است. بنابراین، بهتر است در رابطه با جزئیات کوچک بحث نکنیم و به دلیل این که قطعاً در آینده ای نزدیک شاهد تغییرات و بهبودهای زیادی در این رابطه کاربری خواهیم بود.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/metro-ui-part-five/