سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 روش برای طراحی با استفاده از نوشته روی عکس ( قسمت دوم )

4. استفاده از تصاویر تار

یکی از ساده ترین ابزار هایی که می توانید در مبحث ادغام تصاویر و نوشته در طراحی سایت از آن استفاده کنید، قابلیت تار کردن قسمت یا بخش کلی تصویر است. استفاده از مقداری تاری در پس زمینه تصویر با استفاده از ابزارهایی مانند فتوشاپ، می‌تواند کمک کند تا نوشته شما خود را به صورت برجسته نشان دهد. استفاده از تصاویر تار همچنین می تواند توجه کاربران را به مفهوم کلی طراحی سایت شما جلب کند. در وب سایت Wallmob، استفاده از تصاویر تار باعث شده است تا محصول حقیقی خود را به صورت برجسته نشان دهد و نوشته استفاده شده، توجه کاربران را به سوی خود و محصول وب‌سایت جمع کند.

5. نوشته را درون یک جعبه قرار دهید

هنگامی که تصاویر، شامل مقادر زیادی از رنگ ها و تفاوت بین بخش های روشن و تیره است، قرار دادن متن در چهارچوبی متفاوت از تصویر، می تواند آن را از سایر بخش های طراحی سایت متمایز کند.

شکلی خاص انتخاب کنیم

برای مثال، استفاده از مثلث و دایره در قسمت تصاویر می‌تواند هم خوانی مناسبی با کلمات و تصویر استفاده شده در طراحی سایت داشته باشد. سپس به دنبال رنگ مناسب برای چارچوب نوشته خود باشید که بتواند تضاد مناسبی با این تصاویر و نوشته مورد نظر داشته باشد. بهتر است از چارچوبی استفاده کنید که بتواند در عین نشان دادن متن استفاده شده، تصویر مورد نظر را نیز به صورت برجسته در طراحی سایت مورد نمایش قرار دهد.

6. افزودن نوشته به تصویر پس زمینه

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از تصاویر و نوشته به صورت همزمان، قرار دادن نوشته در قسمت پس زمینه طراحی سایت است. این روش، بسیار بیشتر از قرار دادن نوشته در قسمت پیش زمینه طراحی سایت عمل می کند.

معمولاً، اکثر پس زمینه ها دارای زمینه ای ساده است که این امر باعث می شود بتوان نوشته های مورد نظر را به راحتی بر روی آن ها قرار داد تا خود را به خوبی در طراحی سایت نشان دهند. پس زمینه ها معمولا دارای رنگی خاص هستند، که این مورد باعث می شود بتوان نوشته های مورد نظر را در مکان مناسبی در تصویر قرار داد تا خوانایی آن به طور چشمگیری افزایش پیدا کند و و هدف و مقصود طراحی سایت مورد نظر به راحتی به کاربران منتقل شود.

در صورت استفاده از این روش، نتیجه نهایی، ظاهری ساده و جذاب پیدا می کند که نیازمند استفاده از روش های پیچیده تغییرات بر روی عکس اصلی نیست. همان طور که مشاهده می کنید، طراحی سایت Caitlin Wicker از افکت های متنوع و جذاب برای تصویر پس زمینه خود استفاده کرده است تا بتواند نوشته خود را به خوبی نمایش دهد و در عین حال عمق مورد نظر را به تصویر اضافه کند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/design-type-photo-part-two/