سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول طراحی سایت تخت یا Flat ( قسمت سوم )

در این نوع طراحی سایت ، رنگ ها تمایل دارند پر جنب و جوش و محرک باشند - بهتر است خالص ترین رنگ ها را در طراحی خود به کار بگیرید. رنگ های اولیه و ثانویه در این طراحی بسیار محدود و چشمگیر هستند. به علاوه، فونت های رنگی نیز اغلب در این نوع طراحی ها استفاده می شود. در این روند طراحی، رنگ های یکپارچه مانند بنفش و سبز و آبی بسیار محبوب هستند.

رویکرد مینیمالیست

طراحی سایت تخت یا فلت، به صورت طبیعی امری ساده است و با رویکرد طراحی حداقل یا مینیمالیستی کار می‌کند.

از افزودن عناصر زیاد یا طراحی شلوغ پرهیز کنید. رنگ و متن ساده یکی از عناصر کلیدی در طراحی سایت تخت یا فلت است. اگر می خواهید تصاویر مورد نظر را نیز به وب سایت خود استفاده اضافه کنید، بهتراست مبحث عکاسی ساده را در اولویت قرار دهید و از تصاویر ساده ا استفاده کنید که در عین حال می توانند مقصود و هدف شما را به کاربران منتقل کند.

برخی از طراحی سایت ها، با استفاده از طراحی فلت، مقصود و هدف خود را به خوبی به کاربران خود انتقال م دهند و با استفاده از قرار دادن موارد مورد نیاز در زمینه ساده، این کار را به خوبی انجام می دهند و هماهنگی و تعادل خاصی را بین تصاویر استفاده شده، طراحی ساده و فونت برقرار م کنند.

طراحی "تقریباً" فلت

سبکی که بیشتر طراحان ترجیح می دهند از آن استفاده کنند و با آن موافقت می‌کنند، طرحی است که به صورت تقریبی در دسته طراحی سایت تخت قرار می گیرد.

در این نوع طرح، مفاهیم طراحی سایت فلت یا تخت به صورت پایه ای مورد استفاده قرار می گیرد، اما به برخی از آن ها، طراحی خاصی اضافه می‌شود. طراحان معمولا یک افکت را انتخاب می‌کنند و از آن به صورت جامع در اغلب پروژه‌های تخت یا فلت استفاده می کنند. این سبک انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار طراحان قرار می دهند تا بتوانند به صورت همزمان از طراحی سایت تخت و عناصر زیبایی شناسی در وب سایت خود استفاده کنند.

اغلب طراحان علاقه خاصی به این نوع از طراحی سایت نشان می دهند، زیرا با استفاده از این عنصر می توانند عمق مورد نظر و بافت خاصی را در وب سایت خود ایجاد کنند. کاربران نیز مانند طراحان وب سایت به این نوع از سبک طراحی سایت علاقه دارند، زیرا در این نوع طراحی سایت از زاویه های کم تر استفاده شده است و می توان تعامل کاربران را بیش از پیش افزایش داد. از طرف دیگر، برخی از طراحان نیز به این نوع طراحی سایت علاقه ندارند، زیرا معتقدند این سبک، ترکیبی از دو سبک متفاوت است و فاقد تعریف مشترک و مشخصی از یک سبک خاص است.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/flat-design-principles-part-three/