سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول طراحی سایت تخت یا Flat ( قسمت دوم )

عناصر ساده

طراحی سایت تخت از بسیاری از عناصر ساده رابط کاربری، مانند دکمه ها و آیکون ها استفاده می کند. طراحان اغلب به اشکال ساده ای مانند مستطیل، دایره یا مربع ها پایبند هستند و از این اشکال، به صورت تنها و بدون هر گونه افزودنی خاص استفاده می‌کنند. این اشکال می توانند کاملاً زاویه ای، صاف و مربعی باشند یا شامل انحنا باشند.

هر گونه از عناصر رابط کاربری باید برای کلیک کردن یا ضربه زدن کاربران به صورت ساده و آسان طراحی شده باشد. تعامل کاربران در این گونه طراحی سایت ، باید به صورت مناسب و بدون نیاز به توضیح بیشتر ارائه شود.

علاوه بر ظاهر ساده، از رنگ های برجسته و دکمه های قابل کلید استفاده کنید تا کاربران را به استفاده بیشتر از آن ها تشویق کنید، اما بهتر است عناصر ساده را با عناصر طراحی اشتباه نگیرید؛ زیرا مفهوم طراحی سایت تخت می تواند درست به پیچیدگی هر گونه طراحی دیگر در مبحث طراحی سایت باشد.

تمرکز بر روی تایپوگرافی

به علت طبیعت ساده عناصر در مبحث طراحی سایت تخت، تایپوگرافی به شدت حائز اهمیت است.

تون (Tone) استفاده شده در تایپوگرافی باید هم خوانی کاملی با طرح کلی وب سایت داشته باشد. استفاده از فونت های پیچیده با طراحی خاص، ممکن است در تضاد با طراحی سایت ساده باشد. نوع متن و فونت استفاده شده باید به صورت برجسته باشد و از کلمات، به صورت موثر استفاده کنید تا بتوانید محصول نهایی خود را از نظر بصری و نوشتاری به صورت کامل و مفید به کاربران معرفی کنید و آن ها را به تعامل بیشتر با وب سایت و محصولات تان را تشویق کنید.

برای قسمت تایپوگرافی وب سایت خود، بهتر است از فونتی ساده برای قسمت سر صفحه وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان عنصری خاص در وب سایت، بهتر است از فونتی خاص، تنها در یک قسمت از وب سایت خود استفاده کنید تا بتوانید نوعی جنبه هنری نیز به وب سایت خود اضافه کنید، اما بهتر است از این گونه فونت های خاص بیش از حد استفاده نکنید تا طبیعت ساده وب سایت خود را به خوبی حفظ کنید. نوع فونت استفاده شده، باید قادر باشد تا چگونگی استفاده از طراحی سایت را بازگو کند. دکمه ها و سایر شاخص های وب سایت را به صورت برجسته مشخص کنید، تا استفاده و تعامل با آن ها توسط کاربران، با راحتی بیشتری صورت گیرد.

تمرکز بر روی رنگ، قسمتی مهم از طراحی سایت است. نوع پالت های رنگی استفاده شده در این نوع طراحی سایت ، معمولا ساده تر و روشن تر از رنگ های استفاده شده در سایر طراحی سایت است.

پالت های رنگ استفاده شده پروژه های طراحی سایت تخت، معمولا شامل بسیاری از رنگ ها است. در حالی که اکثر پالت های رنگی اغلب بر روی دو یا سه رنگ تمرکز می‌کنند، اما رنگ های استفاده شده در طراحی سایت تخت می توانند 6 تا 8 رنگ برسند.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/flat-design-principles-part-two/