سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول طراحی سایت تخت یا Flat

طراحی سایت تخت یا فلت، عبارتی است که همواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اشخاص متبحر در زمینه طراحی همواره در رابطه با آن گفت و گو می کنند.

استفاده از این طراحی سایت مانند یک شمشیر دو سر است؛ زیرا اغلب طراحان هرگز از استفاده از این نوع طراحی خسته می شوند، یا این که کاملا از آن دوری می کنند.

اما اغلب افراد به صورت میانه عمل می‌کنند. طراحی، به معنای ایجاد مفهومی مفید است که به خوبی عمل می‌کند. اگر در مبحث طراحی سایت ، وب سایت مورد نظرتان با طراحی فلت هم خوانی دارد، بنابراین آن را به کار بگیرید، اما این روند ممکن است برای تمامی پروژه ها عمل نکند، بنابراین نباید آن را به اجبار به کار بگیرید.

بنابراین بهتر است با یکدیگر بررسی کنیم که چه عواملی باعث به‌کارگیری این طراحی می‌شود. 5 ویژگی بسیار متمایز در حین طراحی سایت وجود دارد که در این مقاله به هر کدام از آن ها نگاهی می اندازیم تا بتوانیم به صورت تقریبی هر کدام از آن ها را معرفی کنیم.

عدم وجود افکت

طراحی تخت، نام خود را از اشیا استفاده شده می گیرد. در این نوع طراحی سایت از یک سبک سه بعدی مشخص که طراحی آن به صورت ساده انجام شده است، استفاده می‌شود.

این مفهوم با مواردی مانند سایه های ساده، شیب ها، ابزارساده، تزیینات و موارد دیگری که عمق مورد نظر را به این طراحی سایت اضافه می‌کنند کار می کند. هرگونه شاخصه خاص، از عکس ها گرفته تا دکمه ها و ابزار نویگیشن، بسیار واضح و ساده است و فاقد هرگونه تزیینات پیچیده و خاص یا سایه های دستکاری شده است.

در این نوع طراحی سایت از هیچ گونه روش طراحی برای سه بعدی نشان دادن اشکال یا مواردی برای واقعی تر به نظر رسیدن عناصر مورد نظر استفاده نشده است.

لایه ها و عناصر استفاده شده در طراحی سایت تخت یا فلت درست مانند موارد استفاده شده در سایر پروژه ها است، اما صفحات مورد نظر از هیچ گونه تصویر پس زمینه پیچیده، تصویر پیش زمینه، دکمه ها و موارد خاص و پیچیده دیگری استفاده نمی کنند.

چه چیزی باعث جذاب شدن این نوع طراحی می شود؟

طراحی تخت یا فلت دارای ظاهری متمایز و بدون هیچگونه افزودنی خاص است. در این نوع طراحی سایت ، به صورت صریح از سلسله مراتب خاصی در طراحی استفاده می شود که برای موفقیت پروژه ها و درک ساده وب سایت توسط کاربران، به کار گرفته می شود، که این امر باعث تعامل بیشتر کاربران با وب سایت مورد نظر می شود. هر روزه، بیش از پیش از اپلیکیشن ها و طراحی های مربوط به موبایل نیز از این اصول بهره می گیرند. با وجود صفحات کوچک، شاهد دکمه‌های کم تر و گزینه‌های ساده تر هستیم، که این امر باعث می‌شود استفاده از طراحی فلت برای این گونه دستگاه ها و پلتفرم ها، بسیار آسان و مفید به نظر برسد.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/flat-design-principles/