سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جستجو برای اطلاعات، جهت ها، تجارت های محلی در دستیارهای صوتی ( ق

یکی از جالب ترین نتایج به دست آمده از این تحقیقات سئو حول محور خرید از برندی خاص است. آمازون اکو سهم قابل توجهی در مقایسه با سال 2018 به دست آورده است و گوگل هوم قسمتی از آمار و ارقام مربوط به خرید خود را از دست داده است. تعداد افرادی که اعلام کرده‌اند قصد دارند بلندگوی گوگل هوم را خریداری کند از 58 درصد در سال 2018 به 17 درصد در این سال کاهش یافته است. امکان دارد که 58 درصد از دستگاه های تولید شده توسط شرکت گوگل به فروش برسند، اما کاهش آمار و ارقام مربوط به این دستیار صوتی سئو بسیار قابل توجه است.

 اما دستگاه گوگل هوم مینی شاهد چنین کاهشی در آمار و ارقام خود نبوده است. 26 درصد مخاطبان اعلام کردند که علاقه مند به خرید یک برند جایگزین هستند که این برند ها ممکن است شامل Sonos و Apple Homepod باشد. گرچه این مورد در گزارشات سئو به طور کامل مشخص نشده است.

 اقلیت قابل توجه، یعنی 41 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که نگرانی‌هایی در مورد دستیاران صوتی سئو دارند. در پاسخ به پرسش های متداول، پاسخی که بیش از همه تکرار شده بود این بود که اطلاعات شخصی من در این دستیاران صوتی به خوبی حفظ نمی شود (52%)، پس از آن برخی افراد یعنی 41 درصد آن ها اعلام کردند که این دستگاه ها دائماً در حال شنیدن یا ضبط کردن گفته های آن ها است و سپس 36 درصد این افراد اعلام کردند که قصد ندارند تا داده ها یا اطلاعات شخصی شان توسط این دستگاه ها استفاده شود. با توجه به آگاهی های اخیر در مورد کارکنان آمازونکه در حال گوش دادن به صحبت های انجام گرفته توسط الکساهستند، این نگرانی ها غیر منطقی به نظر نمی رسد؛ با این وجود شرکت آمازون اعلام کرده است که تنها به قصد بهبود تشخیص صدا و رفع ایرادات فنی به این مکالمات گوش داده است.

در نظرسنجی که در رابطه با خرید با استفاده از دستیاران صوتی انجام گرفته است، بیش از 41 درصد افراد اعلام کرده‌اند که از برخی خریدهای خود را از طریق دستیاران صوتی انجام دادند در حالیکه 6.5 درصد اعلام افراد اعلام کردند که از خرید خود از طریق دستیارانش صوتی راضی نبوده‌اند. 59 درصد افراد اعلام کردند که تا به حال خریدی از طریق دستیاران صوتی انجام نداده‌اند و 27درصد افراد حاضر در این گروه اعلام کرده‌اند که قصد دارند در آینده چندین خرید با استفاده از این دستیار صورتی سئو انجام دهند. بیش از نصف این افراد، یعنی 54 درصد آن ها اعلام کرده اند که باور دارند دستیاران صوتی به آن ها کمک می‌کند تا بتوانند خریدهای خود را از طریق آن انجام دهند و دیگر برای انجام خرید های کوچک به صورت حضوری به فروشگاه ها مراجعه نکنند.

 خریداران و فروشندگان بلندگوهای صوتی در چندین سال آینده تبدیل به یکی از مهم ترین کانال های ارتباطی در امر خرید می شوند. فعالیت هایی که در لیست بالا اعلام شد نشان می‌دهد که برخی از عملیات مربوط به جستجو در طول زمان به کانال هایصوتی انتقال می یابند.

 بازاریابان مرتبط با این زمینه، باید برخی پیشرفت ها مانند بهینه سازی صدا و سایر روش ها را در این زمینه به کار بگیرند. برای مثال اگر دارای خدمات محلی سئو هستید و آن ها را به مشتریان خود ارائه می دهید، باید چندین اقدام برای معرفی خدمات خود در بخش گوگل هوم انجام دهید. همچنین برای استفاده  مشتریان از برند وخدمات تان، باید سعی کنید خدمات و محتوای خود را در دستیاران صوتی و بلندگو های هوشمند ارائه دهید تا بتوانید مشتریان خود را از این طریق نیز خشنود نگه دارید.

 در آخر، تجربه های خرید و تجارتی خاص ممکن است از طریق سخنرانی هوشمند رایج شود. بنا براین تجارب خرید از طریق والمارت نشان می دهد که آن ها نمونه ای موفق در تجارت الکترونیکهستند که اقدامات آن ها شامل ایجاد لیست و سفارش مجدد مشتریان است.

 

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/searching-for-facts-directions-local-businesses-are-top-digital-assistant-use-cases-says-survey-part-two/